اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

از شکسته شدن رکورد فوتی‌های کرونا تا تعطیلی سراسری در کشور

تهران (پانا) - شکسته شدن رکورد فوتی‌های کرونا در کشور، تسریع در روند واکسیناسیون کرونا، تعطیلی سراسری کرونایی، تعویق ۳ آزمون مهم، ثبات بیماری در ۱۴ استان و وقوع زلزله در تهران مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که گذشت.

کد مطلب: ۱۲۰۸۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
از شکسته شدن رکورد فوتی‌های کرونا تا تعطیلی سراسری در کشور

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که عمده این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه آمده است:

آمار کرونا

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۱۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسید. همچنین ۷۴۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. اکنون ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت رکورد فوتی‌های روزانه در ایران شکسته شد و فقط در یک شبانه‌روز ۶۵۵ بیمار جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست دادند.

آمار واکسن کرونا

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۶ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۱۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۶۴ دُز رسید. همچنین در یک شبانه روز بیش از ۶۳۱ هزار نفر در کشور واکسن کرونا تزریق کرده اند.

در هفته‌ای که سپری شد، چهاردهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

تعطیلی سراسری در کشور

با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد. بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از روز دوشنبه 25 مردادماه تا روز شنبه 30 مردادماه تعطیل اعلام شد. بر این اساس همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های بیماری کرونا تعطیل شدند.

ثبات بیماری در ۱۴ استان

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در هفته‌ای که سپری شد، گفت: پیک پنجم در ایران ناشی از ویروس کرونا نوع واریانت دلتا به عنوان مسری ترین ویروس شناخته شده جهان، است. باوجود نشانه‌های اولیه بهبودی شرایط، امیدواریم تعداد کشته‌های این پیک کرونا نیز کاهش یابد. قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در هفته گذشته ۲۳۰ هزار آزمایش و تست مثبت کرونا در کشور داشتیم که به اضافه مواردی که بدون تست مبتلا می‌شوند،می توان گفت ۲۲۰ هزار نفر از مردم ایران روزانه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند. وی همچنین تصریح کرد: روند ابتلا و روند بستری در ۱۴ استان ثبات یافته و شرایط کرونا در این استان‌ها رو به نزول است.

تعویق ۳ آزمون مهم

آزمون ورودی دندانپزشکی انتقال از خارج به داخل کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران به تعویق افتاد. آزمون ورودی دندانپزشکی انتقال از خارج به داخل نیمسال اول ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ قرار بود در روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه برگزار شود. در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی ایران آمده است: با توجه شرایط اعلام شده این آزمون لغو و تا اطلاع ثانوی و قطعی شدن تاریخ بازگشایی دانشگاه به تعویق می‌افتد و تاریخ جدید آزمون ورودی متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین با اوج گیری کرونا آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد. زمان جدید برگزاری آزمون هنوز اعلام نشده است. همچنین زمان برگزاری آزمون‌های بین‌الملل در ایران باتوجه به تعطیلات اعلام شده هفته جاری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تعویق افتاد.

زلزله در تهران

در هفته‌ای که گذشت، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.9 ریشتر حوالی بومهن در مرز استان‌های تهران و مازندران را لرزاند.
مختصات این زمین‌لرزه در ساعت 17:11:49 و در طول جغرافیایی 51.87، عرض جغرافیایی 35.82 و عمق 8 کیلومتری زمین به ثبت رسید. این زمین‌لرزه در 9 کیلومتری بومهن (تهران)، 9 کیلومتری رودهن (تهران) و 10 کیلومتری پردیس (تهران) رخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار