استقبال کمیسیون امنیت ملی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات؛

عزیزی: وزرای اطلاعات، خارجه، کشور و دفاع رای اعتماد بالایی کسب می‌کنند

نمایندگان در صحن علنی پشتیبان بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی باشند/ وزیر پیشنهادی اطلاعات برنامه‌های خوبی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و تامین امنیت ملی دارد

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نشست اعضای این کمیسیون با حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات، برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تاکیدات نمایندگان توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
عزیزی: وزرای اطلاعات، خارجه، کشور و دفاع رای اعتماد بالایی کسب می‌کنند

مجلس شورای اسلامی بعد از معرفی وزرای پیشنهادی از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و اعلام وصول نامه معرفی وزرا در جلسه علنی روز شنبه 23 مرداد از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسات خود را از روز شنبه گذشته در دو شیفت کاری با وزرای پیشنهادی شروع کرده است.

طبق اعلام مجلس شورای اسلامی این جلسات که از روز شنبه 23 مرداد آغاز شده است به تعداد 270 جلسه با وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس تا بعدازظهر امروز سه‌شنبه 26 مرداد برگزار خواهد شد؛ در این جلسات، وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور یافته و ضمن ارائه گزازشی از سوابق خود، برنامه‌هایشان را برای نمایندگان تشریح خواهند کرد تا ارزیابی نهایی کمیسیون در جلسات رای اعتماد به سمع و نظر نمایندگان برسد.

همچنین قرار است جلسات رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی در دو یا سه شیفت کاری از روز شنبه 30 مرداد آغاز و نهایتا تا روز چهارشنبه 3 شهریور به پایان برسد.

در این باره ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حضور حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات در نشست روز گذشته این کمیسیون به پانا گفت: «کارنامه و برنامه دو متغیر تاثیرگذار در تصمیم‌گیری نمایندگان برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است. وزیر پیشنهادی اطلاعات از نظر کارنامه دارای سابقه بسیار طولانی در حوزه امنیت و اطلاعات است و طول سال‌های گذشته به جهت حضور در وزارت اطلاعات و قوه قضاییه از تجربه بسیار خوبی برخوردار هستند.»

وی با بیان اینکه سیداسماعیل خطیب یک برنامه تحولی منطبق با برنامه دولت و خواست مجلس دارد، گفت: «توجه به امر هم‌افزایی و تقویت "شورای هماهنگی اطلاعات" از جمله موضوعاتی است که کمیسیون امنیت ملی بر آن تاکید دارد و وزیر پیشنهادی هم در این زمینه برنامه داشتند. مجلس بر "قانون تامین امنیت ملی" تاکید دارد که جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات است. قطعا ما نیازمند این هستیم که این قانون را در بخش‌های مختلف داشته باشیم که می‌تواند در قالب لایحه به مجلس ارائه شود.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «یک موضوع مهم دیگر منفذهای مهم اقتصادی و سوءاستفاده‌هایی است که برخی مواقع در کشور شاهد آن هستیم. در این زمینه وزیر پیشنهادی اطلاعات برنامه‌ای را ارائه کردند که می‌تواند مبارزه با مفاسد اقتصادی را پوشش دهد.»

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: «آنچه خواست و دغدغه نمایندگان بود، ایشان هم درباره آنها برنامه ارائه کردند. آقای خطیب اما باید در صحن علنی مجلس هم برنامه ارائه دهند و هم پاسخگوی انتظارات نمایندگان باشند که امیدواریم همه وزرایی که در حوزه ماموریتی و مسئولیتی کمیسیون امنیت ملی هستند، بتوانند رای بالایی از مجلس کسب کنند.»

عزیزی گفت: «کمیسیون امنیت ملی از هر 4 وزیر اطلاعات، امور خارجه، کشور و دفاع، هم برنامه و رویکرد آنها و نیز سوابق‌شان راضی است، این افراد توانمند هستند و از سوی کمیسیون رای بالایی را کسب می‌کنند و امیدواریم در صحن نیز، نمایندگان پشتیبان بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار