چرا داروی «فاویپیراویر» از پوشش بیمه خارج شد؟

تهران (پانا) - طبق اعلام معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران داروی فاویپیراویر که در درمان کرونا به کار گرفته می‌شود از پوشش بیمه‌ای خارج شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا داروی «فاویپیراویر» از پوشش بیمه خارج شد؟

داروی فاویپیراویر، نوعی داروی ضدویروس محصول کشور ژاپن است که در این کشور صرفا برای بیماران مبتلا به آنفلوانزای شدید مقاوم به سایر داروهای ضدویروس مجوز استفاده دریافت کرده است. با شیوع ویروس کرونا و ابعاد ناشناخته‌ای که به همراه داشت، درمان مشخصی برای این بیماری ارائه نشده است و بر همین اساس، داروهای مختلفی از حیث اثربخشی و ایمنی در بیماران مبتلا به کرونا در مسیر مطالعه و ارزیابی قرار گرفت و یکی از داروهایی که برای درمان کرونا از سوی پزشکان در کشور تجویز می‌شود، قرص فاویپیراویر است.

فاویپیراویر از آبان ماه سال ۹۹ به دنبال نامه وزیر بهداشت تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود، اما در همان نامه هم ذکر شده بود که منوط بر رعایت شیوه نامه‌های درمانی این دارو تحت پوشش بیمه باشد اما اکنون بنا به گفته مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران این دارو دیگر مشمول بیمه نمی‌شود. وی درباره علت خارج شدن پوشش بیمه‌ای برای داروی مذکور گفت: بر اساس یافته‌های موجود، داروی فاویپیراویر تاثیری بر درمان کرونا ندارد و از پوشش بیمه‌ای خارج شد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: اخیرا معاونت درمان وزارت بهداشت براساس بررسی‌های کمیته‌های علمی اعلام کرد که این دارو تاثیری بر درمان کرونا ندارد و ما هم باتوجه به دستورالعمل‌ وزارت بهداشت این دارو را از پوشش‌ بیمه‌ای خارج کردیم.

وی تاکید کرد: به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام شده که این دارو برای بیماران کرونا تجویز نشود چراکه حتی ممکن است عوارضی هم ایجاد کند واز سوی دیگر باعث هدر رفت منابع سلامت، افزایش پرداختی از جیب مردم و ازدحام بی‌مورد در داروخانه‌ها می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار