کرونا هر ۶۰ دقیقه، جان ۲۰ ایرانی را می‌گیرد

روند تصاعدی مرگ‌های کرونایی؛ پیک پنجم ادامه دارد

تهران (پانا) - به گفته مسئولان وزارت بهداشت موج پنجم بیماری کرونا در کشور هنوز به اوج خود نرسیده اما در هفت شبانه‌روز گذشته رکورد جدیدی از تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کرونا هر ۶۰ دقیقه، جان ۲۰ ایرانی را می‌گیرد

این روزها بیماری کرونا در کشور سیاه‌ترین روزهای خود را رقم می‌زند و نه تنها بیمارستان‌های کشور از بیماران کرونایی اشباع شده است بلکه روزانه جان بیش از 500 نفر را هم می‌گیرد.

کرونا تاکنون بیش از 96 هزار قربانی گرفت

بنا بر اعلام وزارت بهداشت مجموع جان‌باختگان بیماری کرونا در ایران به 96 هزار و 742 نفر رسیده است و هفت هزار و 154 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 نیز در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

سیاه‌ترین روزهای کرونایی در ایران را می‌توان در هفت شبانه‌روز گذشته دید. به طوری که از تاریخ 16 تا 22 مرداد، در اوج‌گیری موج پنجم بیماری کرونا در کشور رکوردهای ابتلا، بستری و فوتی بیماری در کشور شکسته شد.

در هفت شبانه‌روز گذشته رکورد تعداد مبتلایان به کرونا در کشور شکسته شد و به طور میانگین هر روز حدود 39 هزار نفر با این بیماری درگیر شدند و به طور میانگین روزانه 500 بیمار جان خود را از دست دادند. در مجموع طی روزهای 16 تا 22 مردادماه 266 هزار و 714 نفر در کشور به مبتلایان کروناویروس اضافه شدند که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته رکورد جدیدی از تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به ثبت رسید و طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت در هفت شبانه‌روز گذشته 3 هزار و 656 نفر به‌خاطر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

از طرفی ظرفیت‌های بیمارستانی اشباع و تخت‌های ICU هم پُر شده است. بیماران زیادی در جستجوی بیمارستان هستند و سامانه جایابی 6070 هم در بسیاری از موارد پاسخگوی بیماران نیست. کمبود داروهایی نظیر فاویپیراویر و رمدسیویر و حتی سرم تزریقی هم مزیدی بر علت شده و بیماران و همراهنشان سرگردان این داروخانه و آن داروخانه در جستجو هستند. این در حالی است که تعداد بستری‌ها از روز 16 تا 22 مردادماه به عدد 27 هزار و 327 نفر رسید و به طور میانگین روزانه بیش از 4 هزار بیمار در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وضعیت قرمز

براساس آمار اعلام شده در شامگاه روز جمعه 22 مردادماه 359 شهرستان در وضعیت قرمز، 59 شهرستان در وضعیت نارنجی و 30 شهرستان در وضعیت زرد هستند. این در حالی است که هفته قبل 336 شهرستان در وضعیت قرمز، 84 شهرستان در وضعیت نارنجی و 28 شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار داشتند.

پیک پنجم ادامه دارد

از طرف دیگر، کارشناسان هشدار می دهند که پیک پنجم بسیار شدید است و شاید تعداد روزهایی که در پیک به سر می‌بریم، نسبت به پیک چهارم افزایش یابد. در عین حال به گفته ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت تا یک ماه آینده تعداد موارد ابتلای به کرونا در کشور افزایش خواهد یافت و تا یک ماه و نیم دیگر، موارد مرگ و میر نیز صعودی خواهد بود. اگر بخواهیم تعداد مبتلایان و مرگ و میر کاهش یابد، باید رعایت و اجرای پروتکل‌ها جدی گرفته شود. در غیر این صورت اگر به همین منوال افزایش مراجعه سرپایی و بستری وجود داشته باشد، باید انتظار افزایش مرگ‌های کرونایی را داشته باشیم و بنابر پیش‌بینی‌ها تعداد مرگ و میر روزانه به بیش از 600 نفر خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار