برگزاری طرح ملی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی

تبریز(پانا)- طرح ملی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی با حضور مسئول هیئت عامل مرکز نیکوکاری شهید باکری تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح ملی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی

مسئول هیأت عامل مرکز نیکوکاری شهید باکری تبریز، امروز در اردوگاه الغدیر و در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه بیماری کرونا، تمامی فعالیتها و مناسبت‌ها را مختل کرده است، همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را در هر شرایطی رعایت کنیم. در این میان، برای از بین بردن سردرگمی مردم جهت ادای نذر، اتاق فکر مرکز نیکوکاری شهید باکری شرایط را طوری مدیریت کرد که در عین رعایت دستورالعمل‌ها، بتوانیم در ادای نذرها موفق شویم.

وی افزود: طرح ملی نذرواره 72 خوان احسان حسینی، طرحی در کشور است که هم اکنون در 50 شهر ایران در حال اجرا است.

یونس فاتح با بیان اینکه هزینه هر دیگ دو میلیون و دویست هزار تومان است، گفت: هر دیگ شامل 140 پرس غذا می‌شود و بر اساس نیت خیر، توزیع خواهند شد. هرچند که بیش از نود درصد این ۷۲ دیگ، در میان خانواده های نیازمند و ایتام پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که علاقه‌مند باشند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند؛ در حال حاضر 110 نفر در هشت اکیپ مختلف از جمله پخت و پز، شستشو، خرید، بسته بندی، توزیع و... در این طرح با ما همکاری می‌کنند. هر بسته نیز به طور معمول، ‌دارای چهار پرس غذا است.

فاتح با اشاره به طرح ملی نذرواره هفتاد و دو خوان احسان بیان کرد: نکته مهم در این طرح این است که 40 درصد به نفس قضیه مربوط بوده و 60 درصد، ترویج و تبلیغ است تا مردم بیشتری بتوانند از این طرح بهره ببرند.

وی در پایان گفت: ساز و کار ما برای 72 دیگ غذا تنظیم شده بود، اما به دلیل مراجعه مردم به 216 دیگ تبدیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار