قطعی برق، درد مضاعف شهرستان کرونازده آمل

ساری (پانا)- مردم شهرستان آمل که این روزها با بحرانی‌ترین شرایط همه‌گیری ویروس کرونا مواجهند و با بیمارستان‌ها و خانه‌هایی مملو از بیماران کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند، مجبورند رنج قطعی‌های مکرر و بی‌برنامه برق را نیز تحمل کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
قطعی برق، درد مضاعف شهرستان کرونازده آمل

به گزارش ایرنا، در این وانفسای جدال کرونا و گرما با مردم مازندران و بخصوص شهرستان آمل که از وخیم ترین مناطق استان در همه گیری کرونا محسوب می شود، بار تاریکی و قطعی های پی در پی برق آنقدر سنگین شده که طاقت برخی از شهروندان را بریده است. خاموشی هایی که از نخستین ساعات روز تا پاسی از شب ادامه دارد.

طی روزهای اخیر برخی مردم آمل به خصوص بانوان با حضور در اداره توزیع برق شهرستان خواستار چاره جویی برای این مشکل تابستانه شده اند که البته در فضای مجازی این اعتراض به حق مردمی با شیطنت های رسانه ای همراه بوده است.

در هفته جاری قطعی های برق در برخی مناطق شهرستان آمل از مرز سه ساعت نیز عبور کرد که این فقط به یک نوبت نیز ختم نشده و در طول روز بارها تا سه بار نیز تکرار شد. بررسی ها در قسمت های مختلف شهر حاکی از قطعی های مکرر در طول روز است که گاهی حتی بیش از ۶ ساعت نیز گزارش شده است. به عنوان مثال در خیابان محمودآباد آمل روز گذشته در برخی از مناطق از ساعت یک تا پنج عصر به مدت چهار ساعت قطعی برق داشتند ولی با این وصف بار دیگر از ساعت ۹ تا ۱۱ شب نیز برقشان قطع شد. این درحالی است که تقریبا هیچ یک از این قطعی ها با جدول خاموشی هایی که از سوی شرکت توزیع برق اعلام شده بود، همخوانی نداشت.

این روزها که بسیاری از آملی ها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند، قطعی های مکرر برق بیش از بیش آنها را خسته کرده است و سبب اعتراض مردم بخصوص افرادی شده است که در خانه بیمار کرونایی دارند. در برخی مناطق قطعی برق سبب قطعی آب نیز شده بود. گزارش ها، نشان می دهد که در برخی از خیابان های آمل به خصوص خیابان امام رضا بلافاصله پس از قطعی برق، فشار آب به شدت کاهش می یابد و عملا آب نیز قطع می‌شود.

فرماندار شهرستان آمل در خصوص قطعی های برق طی روزهای اخیر در این شهرستان گفت: به دلیل محدودیتی که در فعالیت نیروگاه‌های برق آبی در شرایط کنونی وجود دارد، با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف برق، برای حفظ پایداری شبکه، برنامه خاموشی در شبکه سراسری برق اعمال می‌شود و سهمیه قطعی برق به صورت استانی ابلاغ می شود و تنها مختص شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر به علت گرمی هوا میزان مصرف برق افزایش یافت، افزود: میزان مصرف برق اگر از سقف سهمیه شهرستان عبور کند، طبق جدول زمانبندی اعلام شده برق حداکثر دو بار و به مدت ٢ ساعت در روز قطع می شود.

علیرضا شریعت در پاسخ به دلیل قطع مکرر برق مبنی بر قطعی های بیش از ٢ ساعت و خارج از جدول زمان بندی هم گفت: به علت افزایش مصرف در ٢ روز گذشته و فشاری که به شبکه برق شهرستان وارد شد، باعث آسیب به ترانس برق و قطع شدن ترانس شده است که متاسفانه در برخی از مناطق تعمیر آن تا چهار ساعت طول کشیده است.

وی در خصوص ادعای برخی شهروندان پیرامون اعمال تبعیض در قطعی برق در مناطق مختلف شهر هم توضیح داد: به علت شرایط بحرانی کرونایی آمل و دستگاه های اکسیژن رسانی در بیمارستان، مسیرهایی که خطوط برقشان به بیمارستان منتهی می شود قطع نخواهد شد.

فرماندار آمل همچنین در خصوص قطع شدن آب برخی مناطق شهر هم گفت: با همکاری اداره آب و فاصلاب استان ٢ عدد ژنراتور برق تهیه شده است تا در زون آبرسانی خیابان امام رضا نصب شود.

وی افزود: اولین ژنراتور روز گذشته در این زون استارت خورده و امیدواریم تا پایان هفته ژنراتور دوم نیز در مدار قرار گیرد تا بیش از ۵۰ درصد مشکل قطعی آب در اثر قطعی برق مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار