پذیرش 169 دانش‌آموز محروم در60 مدرسه هیئت امنایی و غیردولتی استان

بیرجند (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد در جریان پویش ایران همدل،169 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در 60 مدرسه هیئت امنایی و غیردولتی پذیرش شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش 169 دانش‌آموز محروم در60 مدرسه  هیئت امنایی و غیردولتی استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صبح امروز، در آیین تجلیل از مدیر آموزشگاه هیئت امنایی دانش کوش بیرجند، اظهار کرد: پویش ایران همدل با هدف کمک به دانش آموزان مددجوی بهزیستی و کمیته امداد و تهیه لوازم کمک آموزشی، نوشت‌ افزار و تهیه اقلام بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی؛ با بیان این که مجموعه کمیته امداد امام خمینی«ره» در ارائه خدمات آموزشی، تربیتی، پرورشی و فرهنگی همیشه در کنار نظام تعلیم و تربیت و دانش آموزان نیازمند بوده و به خوبی ایفای نقش کرده است، عنوان کرد: ایثار و فداکاری وصف ناشدنی«معلمان»؛ این مدافعان خستگی ناپذیرعرصه تعلیم و تربیت؛در بحران بلاخیز کرونا و استمرار آن در بستر شبکه شاد، نمایشگر جلوه هایی ماندگار از شکوه معلمی در کتب تاریخ آموزش و پرورش این سامان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای طرح خواهر خواندگی در کنار پویش مدارس همدل، تصریح کرد: طرح خواهر خواندگی، کاملا یک جریان ارتباطی مردمی است که علاوه بر تاثیر آن در رفع محرومیت به ایجاد مودت و دوستی بین مردم شهرستان ها و مناطق استان کمک می‌کند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: در طرح خواهرخواندگی، مدارس برخوردار شهری با مدارس غیربرخوردار در مناطق محروم با هدف رفع محرومیت و همچنین ارتباط بیشتر با یکدیگر خواهر خوانده می‌شوند.

به گفته واقعی، در این طرح هر مدرسه برخوردار با یک مدرسه در منطقه‌ای محروم خواهرخوانده می‌شود که بر اثر این خواهر خواندگی، در طول سال، در تبادل مسائل مادی و معنوی، آموزش و دیگر مسائل فرهنگی با یکدیگر تعامل مستمر دارند.

شایان ذکر است، خزاعی، مدیر آموزشگاه هیئت امنایی دانش کوش بیرجند، با جذب20دانش آموز، بصورت رسمی و غیررسمی، بیشترین دانش آموز را در «پویش ایران همدل»، در بین مدارس هیئت امنایی و غیر دولتی استان تحت پوشش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار