امام جمعه حمیدیه:

اوضاع حمیدیه روبه بهبودی است، اما در توزیع خوراک دام شان مردم رعایت نمی‌شود

اهواز (پانا) - امام جمعه حمیدیه با بیان اینکه اوضاع این منطقه روبه بهبودی است و مردم از وضعیت موجود ابراز رضایت می کنند، اما از شیوه توزیع خوراک دام در میان مردم به شدت انتقاد کرد و آن را در شان و جایگاه آن ها ندانست و از مسئولان خواست رفتار نادرست خود را اصلاح کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اوضاع حمیدیه روبه بهبودی است، اما در توزیع خوراک دام شان مردم رعایت نمی‌شود

حجت الاسلام سعید لفته‌پور، امام جمعه شهرستان حمیدیه، اوضاع را رو به بهبودی ارزیابی کرد و گفت: اکنون در حال توزیع خوراک دام برای مجموعه‌هایی هستیم که در تنش آبی بودند؛ همچنین خسارات وارده به مردم رصد می‌شود.

وی مشکلات زراعت را در حال برطرف شدن عنوان و اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر خم در روستای عباس یالس(که شهید چمران در ایام جنگ آنجا بود) مراسم جشنی برگزار شد و روح معنویت در بین شاعران جوان و دیگر جوانان دمیده ‌شد؛ فضای بسیار زیبا و قابل استفاده‌ ای بود.

این استاد حوزه علمیه گفت: یکی از مسائل مهم امروز دامداران تهیه خوراک دام است؛ این خوراک را جهاد کشاورزی به صورت رایگان به دامداران تحویل می‌دهد، به همین دلیل این همکاری بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی با قدردانی از مساعدت جهاد کشاورزی در تحویل خوراک دام به دامداران از نحوه توزیع این خوراک انتقاد کرد و گفت: مردم عزیز منطقه در توزیع خوراک دام گلایه‌های زیادی دارند و از مسئولان جهاد کشاورزی تقاضا داریم، در توزیع با احترام، تکریم، رعایت حق مؤمن و کرامت انسانی رفتار کنند تا شخصیت مردم عزیز مورد اهانت واقع نشود.

امام جمعه حمیدیه با اشاره به تجمع شماری از مردم این منطقه در مقابل جهاد کشاورزی و اعتراض به وضعیت موجود، ابراز کرد: بخشی از مردم نسبت به وضعیت موجود و شیوه توزیع خوراک دام معترض هستند. به همین منظور در روزهای گذشته در مقابل جهادکشاورزی تجمع و اعتراض خود را به صورت علنی اظهار کردند.

وی ضمن انتقاد شدید نسبت به برخی آمار ارائه شده از مسئولان درباره دام های شهرستان حمیدیه تصریح کرد: با توجه به قبول نداشتن آمار دام های مردم منطقه توسط مسئولان کشاورزی، حرف ما این است که اگر آمار مردم صحیح نیست پس شما چه آماری دارید؟ اگر آمار دارید طبق آن آمار به مردم کمک کنید؛ مردم نباید اذیت و تحقیر شوند؛ حق مردم این نیست که از سویی کشاورزی و بخشی از دام‌های خود را از دست داده‌اند و از سویی دیگر خوراک ناچیزی برای هر دام به آن ها داده می شود.

حجت الاسلام لفته پور تاکید کرد: آیا این رفتار صحیح است که برای ده یا پانزده کیلو خوراک دام اینطور مردم اذیت شوند؟ آیا مردم مستحق تکریم و احترام نیستند؟ آقا فرمودند:«مردم خوزستان با وفا هستند و سنگ تمام گذاشتند» بنابراین مسئولان نباید با این شیوه مدیریتی و این برخوردهای ناشایست مردم را اذیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حالا که توزیع این خوراک دام در دست شما افتاده است، نباید به این واسطه بر سر مردم منت بگذارید. این مردم هستند که باید سر شما منت بگذارند که شما را سر کار آورده‌اند؛ این روستائیان بوده‌اند که شما آمده‌اید و مسئولیت گرفته‌اید؛ بنابراین مشکلات مردم را حل کنید.

امام جمعه حمیدیه با اشاره به اظهارات مسئولان درباره مشکلاتی که در آمار دام مردم وجود دارد و باعث سرگردانی مردم شده است، یادآور شد: همین خوراک را می‌توانند با احترام به صورت علی الحساب تقسیم کنند و بعد حساب و کتاب آن را انجام دهند تا مردم اموراتشان را بگذرانند؛ اما اگر بخواهند با این وضعیت برخورد کنند، حتی اگر بیش از اندازه خوراک بدهند چون با بی‌احترامی بوده، خاطره خوبی در ذهن مردم نخواهد داشت. اصل کرامت و احترام و عزت روستائیان و دامداران را نصب العین قرار دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار