طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس تدوین می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از بحث و بررسی درباره طرح اصلاح قانون محدوده حوزه‌های انتخابیه مجلس در جلسه این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس تدوین می‌شود

به گزارش روابط عمومی مجلس، روح‌الله نجابت درباره جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، اظهار کرد: در این جلسه موضوع اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه سه طرح در این زمینه از سوی نمایندگان ارائه شده بود، افزود: کارگروهی از مدتی پیش تشکیل شد و بحث و بررسی‌های لازم درخصوص این موضوع انجام داد و در ابتدای جلسه آقای صباغیان به عنوان مسئول کارگروه گزارشی را به اعضای کمیسیون ارائه کردند. بعد از آن نماینده دولت و مرکز پژوهش‌ها نظرات خود را اعلام کردند. اعضای کمیسیون نیز مطالب خود را در خصوص این طرح ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نهایت مقرر شد ضمن بررسی نهایی این طرح در جلسه آتی، شاخص‌های تعیین دقیق حوزه‌های انتخابیه از جمله جمعیت، وسعت، تعداد روستاها و صعب العبور بودن حوزه‌های انتخابیه مورد دقت و بازنگری قرار گیرد و در یک فرآیند تعاملی با همکاران این مسیر دنبال شود. اقدامات کارشناسی خوبی در این زمینه انجام شده است و ان شاءالله به مرحله‌ای برسد که کلیات طرح تصویب شده و جزئیات دقیق تری را از آن اعلام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار