فیلم هایی که اصحاب رسانه باید ببینند

تهران (پانا) - خبرنگاران و اصحاب رسانه در هر جامعه، یکی از مهم ترین شاخه های رسالت روشنگرانه را در زمینۀ آگاه سازی مردم عصر خویش با تکیه بر ابزار در دست، به خود اختصاص داده و از این حیث، در ترویج آگاهی، نقشی انکار ناپذیر دارند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فیلم هایی که اصحاب رسانه باید ببینند

سینما نیز از این قشر غافل نمانده و هر چند اندک، شاید قشر مظلوم و تاریخ ساز خبرنگار، همواره مورد توجه اهالی هنر هفتم بوده اند و سهی از قاب جادویی را به خود اختصاص داده اند. جستجوی کلید واژه خبرنگار در میان خلاصه داستان فیلم های سینمایی، تجربه ای خوشایند و قابل توجه را برایمان رقم زد که بی شک، به اشتراک گذاشتن آن با شما، لذت آن را دو چندان خواهد کرد. آن چه پیشکش حضور می شود، لیستی از فیلم هایی است که خبرنگاران باید ببیند. ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روزخبرنگار، توجه شما را به این لیست جلب می کنم.

1) نیمه شب اتفاق افتاد 1934
یک شب اتفاق افتاد (به انگلیسی: It Happened One Night) فیلمی رمانتیک ساخته فرانک کاپرا در سال ۱۹۳۴ است.
این فیلم در سال ۱۹۳۴ اولین فیلمی لقب می‌گیرد که پنج جایزه اصلی اسکار (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نویسنده، بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن) را به خود اختصاص می‌دهد. این فیلم همچنین در سالهای ۱۹۹۳ و ۲۰۱۳ نیز جوایزی را دریافت می‌کند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
دختر شاد و ملوس خاندان «اندروز» به نام «الی» علی‌رغم مخالفت پدر قصد دارد با شاهزاده «وستلی» که مرد جدی و خشکی است ازدواج کند و برای این منظور مجبور به فرار از دست پدر می‌شود، از آنجایی که پدر «الی» شخص ثروتمند و معروفی است این خبر توسط رسانه‌ها داغ می‌شود. پیتر وارن خبرنگار تازه اخراج شده روزنامه او را در حین فرار دیده و تصمیم می‌گیرد از این اتفاق یک مقاله اختصاصی برای اثبات توانایی‌های خود تهیه کند.
2) خبرنگار خارجی 1940
خبرنگار خارجی (به انگلیسی: Foreign Correspondent) فیلمی در ژانر ماجراجویی، معمایی، عاشقانه، مهیج و جنگی به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۴۰ است. بازیگرانی مثل جوئل مکری و لارین دی در این فیلم بازی کرده‌اند.
این فیلم کاندیدای ۶ اسکار (کاندیدای اسکار بهترین جلوه‌های ویژه کاندیدای اسکار بهترین طراحی هنری کاندیدای اسکار بهترین فیلمبرداری-کاندیدای اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد-کاندیدای اسکار بهترین فیلم) در سال ۱۹۴۱ شد.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
در آستانه آغاز جنگ جهانی دوم، یک گزارشگر جوان آمریکایی تلاش می‌کند مأمور دشمن در لندن را لو دهد.
در نسخۀ دوبله فارسی این شاهکار «آلفرد هیچکاک» منوچهر والی زاده، ژهره شکوفنده، ایرج رضایی، خسرو شایگان، احمد رسول زاده و اکبر منانی صحبت کرده اند.
3) همشهری کین 1941
همشهری کین یا شهروند کین، فیلمی درام رازآلود به کارگردانی اورسن ولز است. همشهری کین در نه رشته نامزد جایزه اسکار شد که در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی برای هرمن جی. منکیویچ و اورسن ولز شد. این فیلم به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا بهترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا می‌باشد.
فیلم Citizen Kane 1941 دستاوردی غول آسا که گرچه نمی توان به سادگی توضیحش داد ولی به سادگی هم نمی توان از آن صرف نظر کرد. 78 سال بعد از ساخته شدن، فیلم کماکان تر و تازه، تحریک کننده، سرگرم کننده، شاد، غمگین و اعجاب آور باقی مانده و خواهد ماند. همانطوری که همیشه بوده است. خیلی ها عقیده دارند که فیلم همشهری کین 1941 بزرگترین فیلم تاریخ سینماست آنهایی هم که موافق این عقیده نیستند، هنوز هم نمی توانند بهترین کاندید خودشان را معرفی کنند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
گروهی از خبرنگاران سعی دارند تا آخرین سخنان گفته شده توسط سرمایه دار کلان و رئیس روزنامه Rosebud آقای «چالرز فاستر کین» را رمزگشایی کنند…
در نسخۀ دوبله فارسی این اثر گویندگانی همچون ایرج ناظریان، امیر قطعه ای، زهره شکوفنده، مهین برزویی، سیامک اطلسی، پرویز ربیعی، احمد مندوب هاشمی، ناصر خاوری، ولی الله مومنی و عباس سلطانی به گویندگی پرداخته اند.
4) مردی که لیبرتی والانس را کشت 1962
مردی که لیبرتی والانس را کشت (به انگلیسی: The Man Who Shot Liberty Valance) فیلمی وسترن به کارگردانی جان فورد و با بازی جان وین، جیمز استوارت و ورا مایلز است که در سال ۱۹۶۲ منتشر شد.
سناتور رانسون استودارد (جیمز استوارت) به همراه همسرش هالی (ورا مایلز) برای شرکت در مراسم تشیع جنازه ششلول‌بند پیری به نام تام دانیفن (جان وین) وارد شهر می‌شوند. ورود آنها برای اهالی این شهر کوچک به لحاظ جایگاه سیاسی و اجتماعی سناتور غیرمنتظره است. چرا خاکسپاری یک ششلول‌بند باید سناتوری والامقام تا این حد اهمیت داشته باشد؟ سناتور در پاسخ به این پرسش که از سوی خبرنگار روزنامه محلی شهر کوچک مطرح می‌شود، سرگذشت خود و تام دانیفن را بازگو می‌کند.
5) حرفه: خبرنگار «مسافر» 1975
حرفه: خبرنگار (ایتالیایی: Professione: reporter‎) فیلمی به کارگردانی میکل‌آنجلو آنتونیونی محصول سال ۱۹۷۵ است. از بازیگران آن می‌توان به جک نیکلسون، ماریا اشنایدر، استیون برکوف و ایان هندری اشاره کرد. این فیلم، اثری در سبک درام نئو-نوآر هنری به کارگردانی میکل‌آنجلو آنتونیونی و بازی جک نیکلسون است. روزنامه نگاری که در صحرای بزرگ آفریقا در حال تحقیق است؛ به یک قاچاقچی اسلحه ای برخورد می کند که به تازگی مرده است. وقتی او متوجه می شود که شباهت زیادی به مرد مُرده دارد تصمیم می گیرد هویت او را برای خود بردارد…
6) گمشده 1982:
گمشده (به انگلیسی: Missing) فیلمی ۱۲۲ دقیقه‌ای در سبک درام به کارگردانی کوستا گاوراس با بازی جک لمون، سیسی اسپیسک و ملانی مایرون است.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
پس از ناپدید شدن یک خبرنگار در جریان کودتای سال 1973 شیلی، خانواده او تلاش می‌کنند وی را بیابند اما…
در این فیلم مدیریت دوبلاژ آن را استاد منوچهر والی زاده بر عهده داشته است، گویندگان ارزشمندی همچون ناصر طهماسب، زهره شکوفنده، منوچهر والی زاده، فریبا رمضان‌پور، کسری کیانی، جواد پزشکیان، مازیار بازیاران، زنده‌یاد مهدی آرین نژاد، معصومه آقاجانی، بهروز علی‌محمدی، بیژن علی‌محمدی، شایسته تاجبخش، رضا آفتابی، میثم نیکنام، کامبیز شکوفنده، محمدرضا سیکارودی، حسین خدادادبیگی و آیدین درویش زاده به صداپیشگی پرداخته اند.
7) میدان های کشتار 1984
میدان های کشتار یا کشتزارهای مرگ؛ فیلمی برنده 3 جایزه اسکار بیوگرافی درام به کارگردانی رولند جافه است. سام واترستون، جان مالکوویچ، هاینگ اس. انگور، جولیان سندز، کریگ تی. نلسن، اسپالدینگ گری، آثول فوگارد، بیل پترسون و گراهام کندی در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.
این فیلم توانسته است جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ۱۹۸۴ (هاینگ اس. انگور)، جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری (کریس منجس)، جایزه اسکار بهترین تدوین (جیم کلارک) و جایزه بفتای بهترین فیلم را از آن خود کند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
یک خبرنگار که برای پوشش جنگ داخلی به کامبوج رفته است، توسط نیروهای خمرهای سرخ دستگیر می‌شود…
8) قاتلین بالفطره 1994
قاتلین بالفطره (به انگلیسی: Natural Born Killers) فیلمی در ژانر جنایی/کمدی سیاه محصول سال ۱۹۹۴ کشور آمریکا است. کارگردان قاتلین بالفطره الیور استون است و نقش آفرینان اصلی آن وودی هارلسون (در نقش میکی ناکس) و جولیت لوئیس (در نقش ملری ناکس) هستند. فیلم‌نامه قاتلین بالفطره بر اساس داستانی از کوئنتین تارانتینو نگاشته شده است.
این فیلم داستان ۲ قربانی ناملایمات روانی دوران کودکی را روایت می‌کند که در بزرگسالی عاشق یکدیگر می‌شوند و مرتکب یکسری قتلهای زنجیره‌ای می‌شوند و رسانه‌های جمعی با بی‌مسئولیتی از آن‌ها تجلیل می‌کنند.
9) وضعیت فعلی 2009
وضعیت فعلی (به انگلیسی: State of Play) فیلمی در ژانر تریلر سیاسی محصول سال ۲۰۰۹ ایالات متحده آمریکا به کارگردانی کوین مک‌دانلد و نویسندگی ماتیو مایکل کارنهان، تونی گیلروی و بیلی ری است. این فیلم اقتباسی از مجموعه تلویزیونی معروفی با همین نام است که در سال ۲۰۰۳ از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد. در این فیلم بازیگرانی همچون راسل کرو، بن افلک، ریچل مک‌آدامز، هلن میرن، جیسون بیتمن و رابین رایت ایفای نقش کرده‌اند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
راسل کرو در این فیلم نقش کال مک‌آفری را که یک روزنامه‌نگار است، بازی می‌کند. داستان فیلم حول تلاش‌های کال برای پرده‌برداشتن از راز قتل معشوقه سناتور آمریکایی که نقش آنرا بن افلک بازی می‌کند شکل می‌یابد. درونمایه فیلم بررسی نقش بی‌طرفی در کارهای خبرنگاری و رابطه بین سیاستمداران و رسانه‌هاست.
10) ترس و نفرت در لاس وگاس 1998
ترس و نفرت در لاس وگاس (به انگلیسی: Fear and Loathing in Las Vegas) نام فیلمی در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی تری گیلیام است. مهم ترین بازیگران آن جانی دپ در نقش رائول دوک و بنیسیو دل تورو در نقش دکتر گونزو می‌باشند. فیلم اقتباسی از رمان هانتر اس. تامپسون به همین نام است.
این فیلم در گیشه شکست خورد و در آمریکای شمالی در گیشه ۱۰٫۶ میلیون دلار آمریکا درآمد ناخالص کسب کرد که از بودجه ۱۸٫۵ میلیون دلاری آن به‌طور قابل توجهی کمتر بود.
بازیگران آن جانی دپ در نقش رائول دوک و بنیسیو دل تورو در نقش دکتر گونزو و توبی مگوایر، کریستینا ریچی و کامرون دیاز از دیگر بازیگران فیلم می‌باشند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
یک خبرنگار و دوست روان پریش وکیلش به قصد پوشش خبری یک مسابقه ورزشی، به غرب سفر می کنند و در آن جا با اتفاقات عجیب و غریبی رو به رو می شوند…
11) تکنواز 2009
تکنواز (به انگلیسی: The Soloist) فیلمی در ژانر درام محصول ۲۰۰۹ انگلیس-آمریکا، به کارگردانی جو رایت و بازیگری جیمی فاکس و رابرت داونی جونیور است. فیلم‌نامه این فیلم توسط سوزانا گرانت بر اساس داستان واقعی زندگی ناتانیل آیرز، موسیقی‌دان آمریکایی به رشته تحریر درآمده است.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
جیمی فاکس در نقش ناتانیل آیرز، نوازنده نابغه ویولنسل است که به دلیل بیماری اسکیزوفرنی بی‌خانمان شده. رابرت داونی هم نقش روزنامه‌نگاری به نام لوپز را بازی می‌کند.
12) دل دیوانه 2009
دل دیوانه (به انگلیسی: Crazy Heart) نام یک فیلم موزیکال/درام به کارگردانی اسکات کوپر محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا است. این فیلم از روی رمانی با همین نام و به قلم توماس کاب، منتشر شده در ۱۹۸۷، اقتباس شده‌است. در این فیلم جف بریجز با نام بَد بِلِیک (به انگلیسی: Bad Blake) است و نقش یک خواننده و نوازنده فراموش شده و از شهرت رفته موسیقی کانتری را بازی می کند که سعی می کند به زندگی خود سروسامانی مجدد دهد. فیلم در ابتدا به سفارش شبکه موسیقی کانتری و توسط پارامونت ونتیج (بخشی از شرکت پارامونت پیکچرز) با بودجه ۷ میلیون دلار ساخته شد ولی بعدها شرکت فاکس سرچ‌لایت پیکچرز آن را در قالب یک فیلم سینمایی منتشر کرد. راجر ایبرت به این فیلم از چهار ستاره، چهار ستاره داد. همچنین در وب‌گاه راتن تومیتوز از ۸۹ نظر وارده ۹۰درصد مثبت گرفته است. با این حساب دل دیوانه یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۹ به حساب آمد. این فیلم برنده 2 جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی فیلم شد. راجر ایبرت منتقد سرشناس به این فیلم از چهار ستاره، چهار ستاره داد. جف بریجز، کالین فارل و مگی جیلنهال از بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
بد بلیک مرد ۵۷ ساله خواننده ای دوره گرد است. او ازدواج های ناموفقی در گذشته داشته و در حال حاضر تنهاست و غالبا در حال مسافرت با ماشین کهنه خود است. در یکی از روزها خبرنگاری به نام جین آشنا میشود. جین قصد دارد شخصیتی که پشت نقاب خوانندگی بد قرار دارد را کشف کند.
13) دختری با خالکوبی اژدها 2011
دختری با خالکوبی اژدها فیلمی است انگلیسی‌زبان در سبک دلهره‌آور و مرموز و براساس رمانی با همین نام به قلم استیگ لارسن ساخته شده‌است. این فیلم به نویسندگی استیون زایلیان و کارگردانی دیوید فینچر است که از هنرپیشگان اصلی آن می‌توان به دنیل کریگ و رونی مارا اشاره کرد. دختری با خالکوبی اژدها در هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار نامزد پنج جایزه، به انضمام رونی مارا کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد و از آن میان جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرد.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
خبرنگاری که درگیر یک پرونده شکایت است، به دعوت یکی از ثروتمندان سوئد بدنبال فردی می‌گردد که ۴۰ سال است که ناپدید شده و در این راه از یک هکر جوان کمک می‌گیرد.
نصرالله مدقالچی، امیرهوشنگ زند، چنگیز جلیلوند، حسین عرفانی، ناصر طهماسب، میرطاهر مظلومی، الهام جعفرنژاد از جمله گویندگانی هستند که در نسخۀ دوبله فارسی این فیلم حضور داشته اند.
14) ماجراهای تن‌تن 2011
ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار (به انگلیسی: The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn) فیلمی در ژانر پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی ماجراجویی ساخت سال ۲۰۱۱ است که بر اساس مجموعه کتاب‌های معروف «ماجراهای تن‌تن و میلو» اثر هرژه ساخته شده‌است. کارگردان این فیلم استیون اسپیلبرگ، نویسندگان آن استیون موفات، ادگار رایت و جو کرنیش و تهیه‌کننده آن نیز پیتر جکسون است. داستان این فیلم ترکیبی از سه کتاب «خرچنگ پنجه‌طلایی» (۱۹۴۱)، «راز اسب شاخدار» (۱۹۴۳) است و «گنج‌های راکهام» (۱۹۴۴) ماجرای قسمت بعدی آن می‌باشد.
استیون اسپیلبرگ که شخصاً یکی از طرفداران پر و پاقرص ماجراهای تن‌تن و میلو به‌شمار می‌آید، پیش از مرگ هرژه، خالق تن‌تن در سال ۱۹۸۳ میلادی حق تولید فیلم از داستان‌های وی را خرید.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
«تن تن»، خبرنگار جوان بلژیکی، اینبار به همراه کاپیتان «هادوک» درگیر ماجرای راز یک کشتی غرق شده ی قدیمی و محموله ی مخفی اش میشود که توسط جد کاپیتان هادوک هدایت می شده. اما شخص دیگری هم در جستجوی این کشتی است…
در این فیلم گویندگان مطرحی همچون نصرالله مدقالچی، امیرهوشنگ زند، ناصر طهماسب، تورج مهرزادیان، محمد علی دیباج، میثم نیکنام، حسین سرآبادانی، جواد پزشکیان و ایرج سنجری به گویندگی پرداخته و لذت تماشای آن برای فارسی زبانان را دو چندان کرده اند.
15) مرد پولادین 2013
مرد پولادین (به انگلیسی: Man of Steel) نام یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی دیوید اس. گویر می‌باشد. کریستوفر نولان از تهیه‌کنندگان این فیلم است. این فیلم دارای روایتی غیر خطی است و بر پایه شخصیت سوپرمن کتاب‌های کمیک شرکت دی‌سی کامیکس ساخته شده‌است و بازراه‌اندازی مجموعه فیلم‌های سوپرمن به حساب می‌آید. هنری کویل در نقش سوپرمن، امی آدامز در نقش لوئیس لین، مایکل شانون در نقش ژنرال زاد، دایان لین در نقش مارتا کنت، کوین کاستنر در نقش جاناتان کنت، لارنس فیشبرن در نقش پری وایت و راسل کرو در نقش جور-ال در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
کودکی که از یک سیاره بیگانه در حال نابودی به زمین فرستاده شده است، توسط والدین جدید زمینی اش بزرگ می شود. گرچه زندگی معمولی بعنوان یک خبرنگار دارد، اما زمانی می رسد که مجبور می شود از قدرت های خارق العاده ای که نسبت به انسان ها دارد، برای مقابله با افراد شرور استفاده کند…
این فیلم را محمود گودرزی ترجمه کرده و کتایون اعظمی مدیریت دوبلاژ آن را بر عهده داشته است. زنده یاد بهرام زند، خسرو خسروشاهی، سعید مظفری، تورج مهرزادیان، حسین نورعلی، حامد عزیزی، نازنین یاری، مهدی امینی، شهراد بانکی، مهناز آبادیان، مجید صیادی، شایان شامبیاتی و سیما رستگاران از جمله گویندگان نسخۀ دوبله فارسی این اثر هستند.
مرد پولادین در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳ به صورت جهانی اکران شد.
16) پیغام‌رسان را بکش 2014
پیغام‌رسان را بکش 2014 (به انگلیسی: Kill the Messenger) فیلمی است در ژانر زندگی‌نامه‌ای، جنایی و مهیج محصول ۲۰۱۴ آمریکا. فیلم را مایکل کوئستا کارگردانی کرده و سناریوی آن را هم پیتر لندسمن نگاشته‌است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشته نیک شو وهمچنین کتاب اتحاد تاریک نوشته گری وب ساخته شده‌است. هنرپیشگانی چون جرمی رنر، مری الیزابت وینستد و رزمری دویت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این نخستین فیلمی است که جرمی رنر تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است. پیغام‌رسان راب کش درباره خبرنگاری به نامگری وب است که قضیه نقش سی‌آی‌ای در همکاری با قاچاقچیان مواد مخدر برای تأمین بودجه مبارزه با کمونیسم در نیکاراگوئه را افشا کرد.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
گری وب خبرنگار یک روزنامه نه‌چندان‌سرشناس به نام مرکوری نیوز، در جریان تحقیق روی یک پرونده فروش مواد مخدر، متوجه وجود پرونده‌ای درباره نقش دولت آمریکا در ورود کوکائین به این کشور می‌شود. با پی‌گیری قضیه متوجه نقش سازمان سیا در ورود مواد مخدر و اختصاص درآمدش برای مبارزه کنتراها می‌شود. او مقاله‌ای در این رابطه می‌نویسد که باعث غوغای بسیاری می‌شود. ولی در ادامه به او اتهام دروغ‌پراکنی زده شده و تحت فشار قرار می‌گیرد تا آنجا که ناچار به کناره‌گیری از حرفه‌اش می‌شود.
این فیلم در ایران در امور دوبلاژ سیما دوبله شده است و گویندگانی همچون علیرضا باشکندی و زهره شکوفنده در آن به گویندگی پرداخته اند.
17) شبگرد 2014
شبگرد یا خزنده شب محصول سال Nightcrawler 2014 ؛ فیلمی در سبک نئو-نوآر کمدی سیاه مهیج به کارگردانی دان گیلروی است. ان کیوساک، بیل پاکستون، جیک جیلنهال، کاتلین یورک، کوین رام، رنه روسو از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر در مقابل دوربین گیلروی به ایفای نقش پرداخته اند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
لوئیس بلوم یک دزد خرده پاست که از ساختمان‌های نیمه کاره در لس آنجلس آهن آلات می‌دزدد و آنها را می‌فروشد. اما یک شب که در خیابان قدم می‌زد به‌طور اتفاقی با گروهی از فیلمبرداران موسوم به «شبگرد» که در حال فیلمبرداری از یک صحنه دلخراش تصادف بودند آشنا می‌شود. لوئیس تصمیم می‌گیرد که اینکار را دنبال کند. او یک دوچرخه مسابقه می‌دزدد و آنرا در مغازه‌ای با یک دوربین فیلمبرداری و یک بیسیم پلیس عوض می‌کند و مشغول فیلمبرداری از صحنه‌های تصادف می‌شود. او روز به روز در این راه پیشرفت می‌کند و …
این فیلم در ایران دو بار دوبله شده است و در نسخۀ اول شروین قطعه ای، حامد عزیزی، رضا آفتابی، نگین کیانفر، بهروز علی محمدی و در نسخۀ دوم افشین زینوری و سعید شیخ زاده به عنوان گوینده صبحت کرده اند.
18) تیری در تاریکی 2019
بعید یا تیری در تاریکی (انگلیسی: Long Shot‎)، فیلمی در ژانر کمدی‑رمانتیک به کارگردانی جاناتان لوین است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این اثر یک فیلم کمدی یک فیلم کمدی به کارگردانی جاناتان لوین است. از بازیگران فیلم میتوان به ست روگن و شارلیز ترون اشاره کرد. فرد فلارسکی (ست روگن) یک خبرنگار بیکار است که اسیر بدشانسی شده. او تصمیم می‌گیرد به سراغ دوست دوران کودکی‌اش شارلت فیلد (شارلیز ترون) برود که از قضا حالا به یکی از قدرتمندترین افراد دنیا تبدیل شده است. شارلت فیلد وزیر امور خارجه است که بنا دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
19) میناماتا 2020
میناماتا (انگلیسی: Minamata‎) یک فیلم درام محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی اندرو لویتاس است. اولین نمایش فیلم در ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ در Berlin International Film Festival انجام شد. این فیلم نظرات مختلفی از منتقدان دریافت کرد.
جانی دپ در نقش یوجین اسمیت، هیرویوکی سانادا در نقش میتسو یامازاکی، Minami در نقش آیلن، بیل نای (بازیگر) در نقش رابرت هایس، جون کونیمورا در نقش جونوچی نوجیما، تادانابو آسانو در نقش تاتسو ماتسومارو، ریو کاسه در نقش کایوشی و کاترین جنکینز در نقش میلی از جمله بازیگران این اثر هستند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
داستان این فیلم درباره مأموریت ویلیام یوجین اسمیت عکاس و خبرنگار معروف از سوی «مجله‌ لایف» در شهر ساحلی میناماتا ژاپن است که در پی غفلت کمپانی «چیسو» مسمویت جیوه در آن شیوع پیدا می‌کند.

امین کردبچه چنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار