طلا ارزان می‌شود؟

تهران (پانا) - بازار طلا در آستانه ماه محرم دوباره راکد شد. دبیر اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر تاکید کرد تقاضا برای خرید در بازار کم شده است. احتمالا از هفته آینده طلا و سکه اندکی ارزان شود.

کد مطلب: ۱۲۰۵۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
طلا ارزان می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، حاکی از آن است که ۷۹ درصد تحلیلگران معتقدند بهای طلا صعودی است اما در این هفته انس جهانی طلا، چهار دلار کاهش یافت و با قیمت یک هزار و ۸۱۲ دلار معامله شد.

حالا طلافروشان می‌گویند در آستانه ماه محرم طلا و سکه دیگر گران نمی‌شود. حتی ممکن است قیمت‌ها نوسان کاهشی هم داشته باشد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا گفت: خرید طلا در ماه محرم کمتر می‌شود. حتی در این هفته هم مردم کمتر خرید کردند. احتمالا در هفته سوم مرداد طلا در دامنه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان و سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شود.

نادر بذرافشان توضیح داد: با کاهش قیمت دلار و انس جهانی بازار طلا در ایران راکد شد. در این هفته انس جهانی طلا نسبت به هفته گذشته چهار دلار کاهش پیدا کرد. طلا ۱۸ عیار هم حدود ۱۲ هزار تومان ارزان شد. سکه هم حدود ۱۷۰ هزار تومان ارزان شد.

او در ادامه بیان کرد: چنانچه در هفته آینده انس جهانی طلا و دلار نوسان عجیبی نداشته باشد، احتمالا طلا و سکه ارزان می‌شود. بنابر گزارش سایت اتحادیه طلای تهران، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، اندکی بالا رفت.

چندی پیش هم محمد کشتی‌آرای، درباره تحلیل خود از روند قیمت طلا در بازار جهان گفته بود: «ماه آگوست فصل مسافرت‌ است. بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و اکثر فعالیت‌ها به نوعی متوقف است و این تعطیلی‌ها تاثیری در روند شاخص‌های کلان اقتصادی نمی‌گذارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود انس جهانی در این مدت افزایش قیمت نداشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار