در دیدار با رئیس پارلمان صربستان؛

رئیسی: ایران کشوری صلح‌دوست است

ایران و هند در راستای تامین امنیت منطقه بویژه افغانستان می‌توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری، در دیدار "ایویتسا داچیچ" رئیس پارلمان صربستان با بیان اینکه دو کشور می‌توانند روابط گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف داشته باشند، گفت ایران و صربستان ظرفیت‌های زیادی برای گسترش مناسبات دارند که می‌توانند آنها را در راستای منافع ملت‌های خود فعال کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: ایران کشوری صلح‌دوست است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی افزود: ایران کشوری صلح‌دوست و خیرخواه ملت‌های دیگر است و بر این باور است که آینده متعلق به کشورهایی نیست که به دیگران ظلم می‌کنند.

"ایویتسا داچیچ" نیز در این دیدار با بیان اینکه صربستان کشوری مستقل است که در سیاست خارجی خود نیز استقلال دارد، اظهار داشت: معتقدیم ایران و صربستان در عرصه اقتصادی منافع مشترک زیادی دارند و لذا باید با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور، برنامه مناسبی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه تدوین و اجرا کنیم.

ایران و هند در راستای تامین امنیت منطقه بویژه افغانستان می‌توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند

سیدابراهیم رئیسی همچنین در دیدار سوبر امانیام جایشانکار وزیر خارجه هند، با بیان اینکه دولت ایران سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه بویژه هند را با قوت پیگیری خواهد کرد، گفت: ظرفیت های بزرگی در دو کشور در بخش های مختلف بویژه حوزه اقتصادی، تجاری و فناوری های نو وجود دارد که باید در تحکیم سطح مناسبات خود مورد استفاده قرار دهیم.

رئیسی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه مشترک در مسیر افزایش سطح روابط تهران - دهلی نو، اظهار داشت: با حرکت در مسیر برنامه مشترک همکاری می توانیم شرایط متفاوتی در سطح روابط دو کشور در راستای منافع دو ملت برداریم.

رئیس جمهوری همچنین اهمیت همکاری و هماهنگی نزدیک دو کشور در صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران و هند در راستای تامین امنیت منطقه بویژه افغانستان می‌توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند و تهران از نقش آفرینی دهلی نو در ایجاد امنیت در افغانستان استقبال می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: سرنوشت افغانستان باید توسط خود افغانی‌ها رقم بخورد و باور داریم اگر آمریکایی‌ها در این زمینه فتنه‌گری نکنند این مسئله به سرعت حل و فصل خواهد شد.

سوبر امانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با استقبال از سخنرانی آیت الله رئیسی در مراسم تحلیف در رابطه با اراده دولت ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، اظهار داشت: دیدگاه های شما را به رئیس جمهور و نخست وزیر هند منعکس خواهم کرد و تلاش می‌کنیم تا همکاری های خود را به بالاترین سطح برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح روابط کنونی مطلوب نیست و مصمم هستیم با توجه به اراده جدی طرف ایرانی همکاری های بلند مدتی را در راستای منافع ملت های خود برقرار سازیم.

ایران و نیجریه ظرفیت های مناسبی برای گسترش روابط دارند

سیدابراهیم رئیسی صبح جمعه نیز در دیدار "زبیرو دادا" وزیر امور خارجه نیجریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با کشورهای آفریقایی اراده جدی دارد، افزود: مسئولان نیجریه ای نیز تلاش کنند موانع احتمالی گسترش روابط دو کشور را برطرف کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و نیجریه همواره در عرصه های مختلف همکاری های خوبی با یکدیگر داشته‌اند، گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب در دو کشور، آمادگی داریم برای فعال شدن این توانمندی ها در مسیر گسترش روابط، گام های بلند و استوار برداریم.

"زبیرو دادا" وزیر امور خارجه نیجریه نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور دوستانه و صمیمی است، اظهار داشت: امیدواریم در دوره جدید بتوانیم سطح همکاری های دوجانبه را بیش از پیش ارتقا دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار