نامه ضد ایرانی سه کشور به شورای امنیت

تهران (پانا) - سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا به بهانه حمله به کشتی اسرائیلی «مرسر ستریت»، نامه‌ای ضد ایرانی به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کردند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نامه ضد ایرانی سه کشور به شورای امنیت

به گزارش العالم، کشورهای انگلیس، رومانی و لیبریا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل و مطرح کردن اتهامات بی‌پایه و اساس علیه ایران مدعی شدند که «به احتمال زیاد ایران در حمله هفته گذشته به یک کشتی در دریای عمان از یک پهپاد یا بیشتر استفاده کرده است».

این سه کشور در ادامه این اتهامات غیرمستند خود در رابطه با حمله به کشتی مرسر ستریت، ایران را «تهدیدی برای امنیت کشتیرانی بین المللی» خواندند.

در همین حال وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا گفته است که کشورش به انگلیس اجازه می‌دهد در پاسخ به حمله به نفت‌کش اسرائیلی پیش‌قدم شود.

وی با تکرار برخی ادعاهای اثبات‌نشده درخصوص دست داشتن ایران در حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی، افزود که خواستار آن هستیم که انگلیس در پاسخ‌ دادن به این حمله از جمله چگونگی واکنش در سازمان ملل و هرگونه واکنش فراتر از آن، پیشگام شود.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال با تاکید مجدد بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک و امداد رسانی به کشتیهای عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.

سعید خطیب‌زاده سه‌شنبه شب همچنین ادعاهای برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی مبنی بر ورود نیروهای مسلح ایران به کشتی‌های در حال تردد در خلیج فارس و دریای عمان را به‌شدت تکذیب کرد.

خطیب زاده با توجه به اخبار ضد و نقیض از امنیت دریانوردی در منطقه، از همه طرف‌ها درخواست کرد نسبت به انتشار اخبار جعلی و ساختگی هوشیاری خود را حفظ کنند.

عملیات رسانه‌ای غربی‌ها و صهیونیست‌ها برای ماجراجویی

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز با اشاره به برخی جریان سازی‌های رسانه‌ای برخی خبرگزاری های صهیونیستی، غربی و سعودی مبنی بر ناامنی جریان کشتیرانی در آب‌های دریای عمان، اظهار داشت: اخبارضد و نقیض برخی رسانه های غربی، صهیونیستی و سعودی مبنی برهرگونه ناامنی دریایی و ربایش کشتی در آب‌های منطقه، نوعی عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی های جدید است.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن کمک به تردد ایمن کشتی های تجاری، نسبت به هر نوع تحرکات مشکوک، دارای اشراف کامل اطلاعاتی بوده و در آمادگی کامل هستند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: نیروهای دریایی قدرتمند سپاه و ارتش ایران اسلامی در صورت ضرورت و درخواست شناورهای خارجی، آماده هرگونه کمک‌رسانی و اعزام واحد‌های امدادی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار