آغاز هفته جهانی ترویج تغذیه انحصاری با شیر مادر

نیشابور (پانا)- معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از فرارسیدن هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از دهم مرداد ماه مصادف با یکم آگوست خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز هفته جهانی ترویج تغذیه انحصاری با شیر مادر

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، عصمت تقی آبادی اظهار کرد: همه ساله از یکم الی ششم آگوست مصادف با دهم تا شانزدهم مرداد ماه به عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری و امسال نیز با شعار حمایت از تغذیه با شیر مادر، مسئولیت مشترک همراه شده است.

وی بیان کرد: هفته جهانی شیر مادر بخشی از بسیج همگانی به منظور افزایش آگاهی های عمومی در مورد اهمیت تغذیه با شیر مادر، فراهم کردن اطلاعات و حمایت از تغذیه با شیر مادر است. برگزاری هفته جهانی شیر مادر فرصتی برای اطلاع رسانی به جامعه، یادآوری ارزش های تغذیه با شیر مادر برای مادران و خانواده ها ونیز تجدید پیمان برای ارتقاء عملکردها در راستای تامین سلامت مادران و شیرخواران است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی یکی از شاخص های بسیار مهم در حوزه سلامت است که ضامن سلامتی و رشد کودک می باشد و همچنیین ارتقا این شاخص نیازمند افزایش آگاهی مادران و خانواده ها است.

این مقام مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد: مشارکت و مسئولیت مشترک کلیه دستگاه های شهرستان بتواند گامی مهم در جهت ترویج تغذیه با شیر مادر بردارد و شاهد افزایش این امر شایسته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار