اجرای طرح غربالگری سرطان سینه و تاکید بر حفظ سلامت کارکنان خانم در نیشابور

نیشابور (پانا)- رئیس دانشکده علوم پزشکی در سومین جلسه اجرای طرح غربالگری سرطان سینه بر ضرورت حفظ سلامت و مشارکت همه کارکنان خانم بالای ۳۰ سال در اجرای این طرح تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح غربالگری سرطان سینه و تاکید بر حفظ سلامت کارکنان خانم در نیشابور

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، محسن عظیمی نژاد گفت: سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در کشور و نیشابور در جامعه زنان میان سال است و یکی از اقدامات مهم در درمان این بیماری و کاهش مورتالیتی(مرگ و میر) و موربیدیتی(اندازه گیری شیوع بیماری در یک جمعیت و در یک زمان خاص) ناشی از آن وتشخیص زود هنگام بیماری در افراد به ظاهر سالم است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس اجرای طرح غربالگری سرطان سینه را برای تمامی کارکنان خانم شاغل در بیمارستان ها و مراکز بهداشت شهری و روستایی و حوزه های ستادی در اولویت قرار دادیم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت نیز در این جلسه به ارایه گزارشی از روند اجرای طرح پرداخت و گفت: از مجموع یک هزارو ۲۹۸ نفر از کارکنان خانم بالای ۳۰سال تا کنون ۴١١ نفر در این طرح مشارکت داشته اند.

زهرا دستجردی در ادامه به گزارشی از برآورد هزینه ی آزمایشات، محتواهای آموزشی ارایه شده به کارکنان،اعزام تجهیزات و تیم غربالگر به معاونت ها پرداخت و افزود: فاز یک غربالگری که شامل معاینات اولیه است در مرحله اجرا است و مراجعانی که علایم اولیه را دارند به سطح دو ارجاع داده می شوند.

سومین جلسه ی اجرای طرح غربالگری سرطان سینه با حضور رییس، معاونان بهداشت، درمان، توسعه و جمعی از متخصصان و ماماها روز شنبه نهم مرداد در سالن جلسات ستاد مرکزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار