اختصاص 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) - در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار مصوب شد از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان 100 میلیارد تومان برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص داده شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست گفت: با توجه به مهاجرت سالانه 3 تا 5 هزار دانش آموز در یاسوج و تخریب مدارس سی سخت در زلزله برای شروع سال تحصیلی این دو شهرستان با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند.

هادی زارع پور افزود: بیشترین کمبودها در مناطق حاشیه شهر یاسوج و در دنا نیز 26 مدرسه دچار آسیب شده که 80 درصد تعمیر آن انجام شده، ولی 8 فضای آموزشی کاملاً تخریب شده اند که امکان بهره برداری آنها در مهرماه وجود ندارد.

وی گفت: 70 درصد مدارس غیردولتی استان نیز استیجاری هستند که سیستم گرمایشی آنها باید استاندارد شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان در موضوع نیروی انسانی مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی گفت: برای شروع سال تحصیلی هیچگونه کمبود نیروی انسانی در استان وجود ندارد و کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی آموزشی جزء استانهای اول کشور است.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: برای آغاز سال تحصیلی 100 کلاس درس به فضای مدارس استان اضافه می شود.

کرمی افزود: در حوزه بله زار فضای 19 کلاسه- شرف آباد 12 کلاسه ودر چنارستان 9کلاسه به بهره برداری می رسد.

استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: از محل اعتبارات محرومیت زدایی اختصاص یافته به استان 100 میلیارد تومان برای نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص می یابد.

حسین کلانتری افزود:عدم نیاز به نیروی انسانی آموزش در استان کهگیلویه وبویراحمد از شرایط بسیار خوب جهت بازگشایی مدارس است.

در این نشست برش استانی فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ با ۱۶۹ برنامه و ۶۳۷ فعالیت زیرمجموعه رونمایی شد. و از سید ولی موسوی بعنوان مدیر موفق هنرستان آیت الله ملک حسینی تنها هنرستان کشاورزی استان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار