مدال‌آوران روز دهم المپیک توکیو؛ اعجوبه استرالیایی دست بردار نیست

در حال به روز رسانی

تهران (پانا) - دهمین روز از المپیک توکیو با توزیع 75 مدال در 25 رشته همراه خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدال‌آوران روز دهم المپیک توکیو؛ اعجوبه استرالیایی دست بردار نیست

در دهمین روز از المپیک توکیو 75 مدال در 25 ماده و رشته توزیع خواهد شد که در این بین بیشترین مدال‌ها سهم رشته شنا است و پس از آن رشته‌های ژیمناستیک، دوومیدانی و تنیس قرار دارند.

ژیمناستیک

در این رشته ورزشی امروز در 4 بخش توزیع مدال صورت خواهد گرفت.

در فینال ماده حرکات زمینی در بخش مردان 8 ورزشکار از ساعت 12:30 رقابت خود را آغاز کردند و در پایان آرتم دولگوپیات صاحب مدال طلا شد، مدال نقره به رایدلرلی زاپاتا از اسپانیا رسید و روتنگ ژیائو از چین هم مدال برنز را دریافت کرد.

دیگر ماده‌ای که امروز فینالیش برگزار می‌شود، پرش از خرک در بخش زنان بود که ساعت 13:22 با حضور 8 ژیمناست برگزار شد. در این ماده مدال طلا به ربکا آندراده از برزیل رسید و مدال نقره بر گردن میکیالا سینکر از آمریکا آویخته شد. سئوجوئنگ یئو از کره جنوئبی هم مدال برنز را بدست آورد.

در خرک مردان، از ساعت 14:11 به وقت تهران، 8 ورزشکار به مصاف هم رفتند. مدال طلای این ماده مکس ویتلوک از بریتانیا رسید. کای لی چی از چین تایپه صاحب مدال نقره شد و مدال برنز هم به کازوما کایا از ژاپن رسید.

اما در ماده پارالل ناهمسطح و در بخش زنان، ژیمناست‌هایی از 6 کشور حضور دارند. این مسابقه از ساعت 14:54 شروع خواهد شد.

دوومیدانی

در این رشته هم امروز شاهد توزیع مدال در 4 بخش خواهیم بود.

ابتدا در پرتاب وزنه زنان که 12 پرتابگر از ساعت 6:05 دقیقه با هم رقابت کردند که در پایان مدال طلا به لیائو گونگ از چین رسید، راون ساندرس از آمریکا صاحب مدال نقره شد و والری آدامس هم مدال برنز گرفت.

در پرش ارتفاع مردان 13 ورزشکار از ساعت 14:40 با هم رقابت می‌کنند.

در پرش سه گام زنان از ساعت 15:45 به وقت تهران، 12 ورزشکار به مصاف هم می‌روند.

اما در صد متر مردان برای تعیین سریع‌تر مرد جهان 9 دونده در ساعت 17:20 مسابقه می‌دهند.

بدمینتون

در آخرین روز از مسابقات انفرادی زنان در فینال از ساعت 16:50 چن یوفی از چین به مصاف تای تژو اتینگ از چین تایپه می‌رود و پیش از این در رده‌بندی هی بینگیائو از چین روبروی پوسارلا ونکاتا سیندهو از هند خواهد ایستاد. این بازی از ساعت 16 شروع می‌شود.

دوچرخه‌سواری بی‌ام‌ایکس نمایشی

در این بخش از ساعت 5:40 فینال زنان با حضور 9 دوچرخه‌سوار برگزار شد که مدال طلا به شارلوت وورتینگتون از بریتانیا رسید و حنا رابرت از آمریکا صاحب مدال نقره شد. نیکیتا دوکاروز از سوئیس هم به مدال برنز دست یافت.

اما در بخش مردان و در فینال که از ساعت 6:50 آغاز شد و در آن 9 رکابزن با هم رقابت داشتند، مدال طلا به لوگان مارتین از استرالیا رسید و دنیل دهرز از ونزوئلا صاحب گردن آویز نقره شد. دکلان بروکس از بریتانیا هم مدال برنز این بخش را بدست آورد.

شیرجه

در فینال تخته 3 متر فنری زنان، دوازده ورزشکار از ساعت 10:30 رقابت را برای کسب مدال‌های این بخش آغاز کردند و در پایان مدال طلا به تینگمائو شی از چین رسید، هان وناگ هموطنش صاحب مدال نقره شد و کریستا پالمر از آمریکا هم مدال برنز گرفت.

شمشیربازی

در آخرین روز از مسابقات شمشیربازی المپیک توکیو و در بخش فلوره تیمی مردان، در فینال از ساعت 15:20 فرانسه و روسیه به مصاف هم خواهند رفت و پیش از این بازی از ساعت 14 برای کسب مدال برنز، آمریکا و ژاپن روبروی هم قرار گرفتند، دیداری که با برتری آمریکا تمام شد.

گلف

در بخش انفرادی مردان برای تعیین قهرمان تلاش 60 نفر از ساعت 3 بامداد شروع شد. ژاندر اسچائوفله از آمریکا قهرمان المپیک در گلف مردان شد و مدال نقره به روری ساباتینی از اسلواکی رسید. سی تی پان از چین تایپه هم صاحب مدال برنز شد.

قایقرانی بادبانی

در بخش لیزر مردان در فینال که از ساعت 10:03 شروع شد، 10 نفر به رقابت پرداختند که در پایان مدال طلا به مت وران از استرالیا رسید و تونکی استیپانوویچ از کرواسی صاحب مدال نقره شد. مدال برنز این بخش هم به هرمان توماساگرد از نروژ رسید.

اما در بخش لیزر زنان، فینال با حضور 10 قایقران از ساعت 11:03 شروع شد و با پایان رقابت‌ها، آنه ماری ریندام از دانمارک صاحب مدال طلا شد. مدال نقره به ژوزفین اولسون از سوئد رسید و مارتی بوومستر از هلند صاحب نشان برنز شد.

شنا

در آخرین روز از مسابقات شنا، تکلیف 5 ماده باقی مانده روشن شد. ابتدا در 50 متر آزاد مردان که ساعت 6 برگزار شد، مدال طلا به کالب درسل از آمریکا رسید. فلورنت مانودو از فرانسه صاحب مدال نقره شد و فرونو فراتوس از برزیل هم مدال برنز را بدست آورد.

در 50 متر آزاد زنان، اما مک‌کئون اعجوبه استرالیایی باز هم صاحب مدال طلا شد تا چهارمین طلای خود در توکیو را بدست آورد. سارا سوستروئن از سوئد مدال نقره گرفت و مدال برنز به پرینال بلوم از دانمارک رسید. فینال این بخش ساعت 6:07 برگزار شد.

اما در ماده 1500 متر آزاد مردان که ساعت 6:14 برگزار شد، رابرت فینک از آمریکا صاحب مدال طلا شد. مدال نقره به میخایلو رامنچوک رسید و فلوریان وولبروک از آلمان هم مدال برنز را بدست آورد.

در بخش تیمی و در 4 در صد متر زنان، ساعت 6:45 تیم ملی استرالیا به مدال طلا دست یافت. آمریکا نایب قهرمان شد و کانادا در سکوی سوم قرار گرفت.

در 4 در صد متر مردان هم که ساعت 7:06 برگزار شد، به ترتیب مدال‌های طلا تا برنز به آمریکا، بریتانیا و ایتالیا رسید.

تنیس

در این رشته ابتدا فینال دوبل زنان از ساعت 10:30 آغاز شد و تیم « باربورا کریچیکووا و کاترینا سینیاکووا هر دو از جمهوری چک» مقابل تیم سوئیسی « بلیندا بنچیچ و ویکتوریا گولابیس » به برتری 2 بر صفر رسید.

سپس در فینال انفرادی مردان و از ساعت 12:20، الکساندر زورف از آلمان به مصاف کارن خاچانوف از روسیه خواهد رفت و با برتری 2 بر صفر صاحب مدال طلا شد.

همچنین فینال دوبل میکس هم از ساعت 13:45 شروع خواهد شد. در این بازی دو تیم روسیه‌ای به مصاف هم خواهند رفت و قرار است تیم « النا وسنینا و اسلان کاراتسف » و « آناستازیا پاولیوچنکوا و آندری روبلف » روبروی هم قرار بگیرند.

وزنه‌برداری

اما در این رشته و در وزن 76 کیلوگرم زنان، در دور نهایی وزنه‌بردارها از ساعت 15:20 روی تخته می‌روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار