بخارا به جشنواره یکصدسالگی ادبیات معاصر فارسی پیوست

تهران (پانا) - مجله فرهنگی و ادبی بخارا به مدیریت و سردبیری علی دهباشی در راستای تبادل تجربیات و ارائه سرمایه‌های فرهنگی در عرصه ادبیات معاصر، به جشنواره یکصدسالگی ادبیات فارسی معاصر پیوست.

کد مطلب: ۱۲۰۴۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بخارا به جشنواره یکصدسالگی ادبیات معاصر فارسی پیوست

به گزارش ستاد خبری جشنواره بین‌المللی «یکصد سالگی ادبیات معاصر فارسی»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری نهادهای دانشگاهی و فرهنگی داخل و خارج از کشور و چهره‌های فرهیخته حوزه علوم انسانی، این جشنواره را آبان سال جاری برگزار می‌کند.
مجله فرهنگی و ادبی بخارا در راستای تبادل تجربیات و ارائه سرمایه‌های فرهنگی در عرصه ادبیات معاصر، طی رایزنی‌های شکوه حسینی، دبیر علمی جشنواره با علی دهباشی، مدیر مسئول و سردبیر مجله فرهنگی و ادبی بخارا، این مجله در گروه همکاران و حامیان برگزاری جشنواره یکصدسالگی ادبیات فارسی معاصر قرار گرفت.
بر همین اساس، قرار است همزمان با برگزاری این جشنواره، یکی از برنامه های شب های بخارا به مجموعه داستان کوتاه فارسی با عنوان «یکی بود و یکی نبود» اختصاص داده شود.
پیش از این نیز در مرداد سال 1397، یکی از شب های بخارا به محمد علی جمال زاده، نویسنده یکی بود و یکی نبود، اختصاص داده شد.
مجله فرهنگی و ادبی بخارا با مدیر مسئولی و سردبیری آقای علی دهباشی از تابستان سال 1377، آغاز به کار کرد و یکی از برنامه‌های جانبی این مجله، برپایی نشست هایی در حوزه فرهنگ و هنر ایران و جهان است که با استقبال چشمگیر اهالی فرهنگ مواجه شده و تاکنون بیش از پانصد شب بخارا برگزار شده است.
جشنواره بین‌المللی «یکصدسالگی ادبیات معاصر فارسی» با هدف بررسی ریشه‌ها، گسست‌های ادبیات معاصر فارسی با ادبیات کلاسیک، مروری بر جریان‌های ادبیات معاصر فارسی،‌ و بررسی زمینه‌های تأثیر و تأثر ادبیات در هنرهایی چون سینما، تئاتر، موسیقی و همچنین در حوزه رسانه در آبان سال برگزار می‌شود.
برپایی نشست‌های تخصصی با حضور اهالی فرهنگ و هنر، گفت‌وگو و هم‌اندیشی، مصاحبه، مستندهای پژوهشی، نمایشگاه و بزرگداشت شخصیت‌ها و آثار ادبی در عرصه ادبیات و هنر از جمله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی و تخصصی «یکصدسالگی ادبیات معاصر فارسی» خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار