محمود کلهر در گفت‌وگو با پانا

بعید است تیمی در فوتبال ایران بتواند به رکورد پرسپولیس برسد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است رکورد جدید ثبت شده توسط پرسپولیس با 5 قهرمانی متوالی در لیگ برتر رکوردی نیست که تیمی بتواند در فوتبال ایران آن را تکرار کند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بعید است تیمی در فوتبال ایران بتواند به رکورد پرسپولیس برسد

محمود کلهر در گفت‌وگو با پانا درباره کسب پنجمین عنوان قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: « ابتدا باید از کادر فنی و بازیکنان تیم پرسپولیس تشکر کنم که با وجود همه مشکلات و ناملایمتی‌های که وجود داشت اتحاد خود را حفظ کردند و توانستند در قالب یک تیم یک دست با تمام مشکلات بجنگند و برای پنجمین بار قهرمانی را در لیگ کسب کنند. در کنار یحیی گل محمدی فردی مثل کریم باقری حضور دارد که توانسته به پرسپولیس کمک بسیار زیادی کند. به نظرم حضور کریم باقری برای پرسپولیس یک نعمت است و وزن نیمکت این تیم را بالا برده و او حتی در زمان کالدرون و برانکو در کنار تیم بود اما هم‌اکنون نقش پررنگ‌تری ایفا کرد. »

وی ادامه داد: « با وجود همه حواشی‌ها و مشکلاتی که بر سر راه پرسپولیس بود و توانست آنها را از بین ببرد که این موضوع در مسائل فنی دخیل بود و حتی امکان داشته تیم را وارد بحران کند، اما با درایت کادر فنی و تاکتیک های یحیی گل محمدی در برابر همه حریفان ایستادگی کردند. در نهایت همه چیز به نفع پرسپولیس عوض شد، به طوری که همه تیم‌ها قدرت و قهرمانی این تیم را باور و سر تعظیم فرود آوردند. عملکرد پرسپولیس در مالکیت توپ و موقعیت‌های گلی که به ثمر می‌رساند در همه بازی‌ها مشهود بود. بازیکنان با کیفیتی و جوانی مثل مهدی ترابی، شهریار مغانلو، مهدی عبدی و... در کنار این تیم بودند و بهترین مهاجمان لیگ در اختیار پرسپولیس بود. »

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: « تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها در تیم پرسپولیس باعث شد یک رکورد تاریخی عنوان پنج دوره قهرمانی در لیگ برتر ثبت شود. من بعید می‌دانم هیچ تیمی بتواند این رکورد را بشکند و البته نباید از حضور هواداران خونگرم غافل شد که در هر شرایطی تیم را تنها نگذاشتند و پرسپولیس را با همه مشکلاتش پذیرفتند و از آن حمایت کردند. »

وی همچنین به کیفیت مسابقات لیگ برتر فوتبال اشاره کرد و گفت: « به نظرم با وجود همه مشکلات و بیماری که وجود داشت همین که توانستیم مسابقات فوتبال را به پایان برسانیم، جای امیدواری دارد. برگزاری مسابقات را به فال نیک می‌گیرم. البته باید برخی نواقص برطرف شود تا یک لیگ پویا و شاداب‌تری داشته باشیم. مثل زمین‌های نامناسبی که از شرایط استاندارد به دور هستند. این زمین‌ها باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود و یکی از راه‌های بهتر شدن لیگ مناسب کردن همین زمین مسابقات است. سرویس رفت و آمد بازیکنان باید مناسب باشد. ما اگر می‌گویم فوتبالمان حرفه‌ای است باید در همه موارد حرفه‌ای باشد نه اینکه تنها بازیکنان پول حرفه‌ای بگیرند اما رفتار مناسب انجام ندهند. »

وی عنوان کرد: « در حال حاضر کری خواندن در فوتبال هیچ کمکی به ما نمی‌کند. ما باید رفتار حرفه‌ای را الگوبرداری کنیم و بی احترامی و بی‌حرمتی را در فوتبال از بین ببریم. دو تیم برزیل و آرژانتین با یکدیگر مسابقه می‌دهند، پس از بازی بازیکنان به یکدیگر توهین نمی‌کنند و در نهایت احترام و ادب با یکدیگر رفتار می‌کنند. ما باید این مسائل را الگوی فوتبال خودمان کنیم. »

کلهر همچنین در مورد بدهی‌های باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: « امیدوارم فوتبال ما به شرایطی برسد که مدیران باشگاه‌ها به سمت درآمدزایی بروند، نه اینکه تنها از هوادار پول بگیرند. این روند برای فوتبال حرفه‌ای مناسب نیست. مدیران باید راه درآمدزایی را بلد باشند و از طریق آن شرایط باشگاه و تیم را تغییر دهند. متاسفانه خیلی از مشکلات فوتبال ما به مدیریت باشگاه‌ها برمی‌گردد. امیدوارم زمانی برسد این مسائل را حل کنیم و همانطور که مدعی هستیم فوتبال حرفه‌ای داریم در تمامی بخش‌ها هم حرفه‌ای عمل کنیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار