افتتاح و بهره برداری از هشت مدرسه در استان خوزستان

اهواز (پانا)- باحضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور۸ مدرسه در استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۳۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و بهره برداری از هشت مدرسه در استان خوزستان

باحضور فاطمه مهاجرانی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور هشت فضای آموزشی در قالب ۱۷ کلاس درس در شهرستان های باغملک ، ایذه و دزپارت افتتاح شد.

علی قربانی در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه روستای جوغبند ایذه گفت: این مدرسه که در راستای حذف مدارس سنگی شناسایی شده بود نخستین فضای آموزشی در پویش مهر را با محرم آغاز کنیم از طرح تحولی آجر به آجر بود که با کمک‌ مردمی ساخت آن آغاز و اکنون پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان افزود: برای نوسازی این مدرسه ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۲ میلیارد ریال آن از سوی مردم و نیکوکاران تامین شد.

وی ادامه داد : امروز یک مدرسه سه کلاسه با مساحت یکهزارو ۲۰۰ مترمربع در روستای نوترکی ، سه مدرسه ۲ کلاسه در روستاهای پیان ، ناشلیل و مهرنان ایذه به بهره‌برداری رسید که در مجموع برای ساخت آنها ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و به صورت مشارکتی تکمیل شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به بهره‌برداری ۲ مدرسه در شهرستان باغملک و یک مدرسه در شهرستان جدید دزپارت (دهدز) گفت: برای ساخت دو مدرسه ۲ کلاسه در روستاهای چم دالان و شنگ باغملک با زیربنای ۹۳ متر مربع در مجموع ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای درازدره شهرستان دزپارت نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی افزود: این هشت مدرسه در مجموع با اعتبار ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شدند که ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن سهم خیران از جمله شرکت میهن بوده و بقیه آن از اعتبارات ملی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تامین شده است.

شهرستان‌های ایذه، دزپارت و باغملک در شرق خوزستان قرار دارند و تعداد زیادی مدارس سنگی در این مناطق وجود دارد که برای حذف آنها برنامه ریزی و اقدام شده‌ است.

گفتنی است این مراسم باحضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های سازمان نوسازی مدارس کشور ، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان ، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار