شریعتمداری اعلام کرد؛

کاهش ۸۰ میلیونی مراجعه به تامین اجتماعی با توسعه خدمات دولت الکترونیک

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت با توسعه خدمات دولت الکترونیک در سال گذشته، ۸۰ میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۲۰۳۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۸۰ میلیونی مراجعه به تامین اجتماعی با توسعه خدمات دولت الکترونیک

به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری» عصر امروز (شنبه- نهم مردادماه) در مراسم رونمایی از سامانه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موسسه عالی پژوهش اظهار داشت: با توسعه خدمات دولت الکترونیک و هوشمند، شاهد کاهش مراجعه کنندگان و شفاف‌سازی خدمات در نهادهای زیر مجموعه وزارت تعاون هستیم.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها و با ارزیابی برون سازمانی، امسال وزارت رفاه به عنوان دستگاه برتر در حوزه ارایه خدمات الکترونیک دولت و شفافیت انتخاب شد که این مهم با تلاش تمام همکاران در زیر مجموعه این وزارت خانه اتفاق افتاده است‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه آمار و اطلاعات، اقدامات خوبی صورت گرفته است و سامانه اصلی در راستای خدمات و شفافیت سازی اطلاعات راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات الکترونیک در صندوق عشایر و روستایی و شستا در حال توسعه است، گفت: بدون تردید با توسعه خدمات و شفاف سازی، زمینه ای فراهم شده است تا این وزارتخانه به جایگاه اصلی خود برسد.

شریعتمداری بیان داشت: باید صدور مجوزها را در سامانه های وزارت رفاه شفاف سازی کرد تا با اصلاح فرایندها تعداد مجوزها کاهش یابد و امکان فرصت های برابر برای همه فراهم شود.

وی تاکید کرد: در طول سال‌های گذشته بسیاری از خدمات شناسنامه دار شدند و این امر نشانگر توسعه دولت الکترونیک است که امیدواریم در دولت های بعدی نیز استمرار یابد.

شریعتمداری از اتصال سامانه های وزارت تعاون به ثبت اسناد کشور خبر داد و گفت: این امر از دیگر قدامات ارزشمند وزارت رفاه بوده است و مجموعه اطلاعات این سامانه ها باعث شد تا از حقوق محرومان صیانت و همه مسائل شفاف شود.

این مقام مسوول با اشاره به رونمایی از سامانه پژوهش گفت: این امر، کار مقدسی است و با ارایه اطلاعات پژوهشی و علمی، بر دانش پژوهشگران اضافه خواهد کرد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود از رونمایی از سامانه تامین اجتماعی به صورت اختصاصی خبر داد و گفت: ۲ هزار بخشنامه داشتیم و اصلاح همه سامانه ها انجام شده است که راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: اکنون در شستا ۴۰ پایگاه داده وجود دارد که می توان همه خدمات و اطلاعات را در آنها مشاهده کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان صدور کارنامه هوشمند برای مدیران وجود دارد و این موضوع یکی از افتخارات این مجموعه است.

وی به سامانه یکپارچه مدیریت اشاره کرد و گفت: این سامانه با هدف مدیریت و انجام امور برنامه ریزی، رصد و پایش عملکرد برنامه در سطوح سازمانی و لایه های جغرافیایی و ابعاد مختلف برنامه، به صورت یکپارچه طراحی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بهره برداری از سامانه های مختلف نقش مهمی در توسعه خدمات رسانی و شفافیت عملکرد دارد.

۱۰ سامانه از سیستم های مدیریت اطلاعات یکپارچه و ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه عصر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

این سامانه ها شامل پروژه کالانما داده (دیتا کاتالوگ)، سالنامه آماری وزارت متبوع، پایگاه اطلاعات آماری، پورتال هدایت نیروی کار و کاریابی، سامانه یکپارچه پژوهش، سامانه املاک و حقوقی، مرکز تبادل داده وزارت متبوع (WIX)، یکپارچه سازی سیستمهای حوزه اداری و مالی (چارگون)،توسعه سامانه یکپارچه مدیریت و برنامه ریزی (نسخه جدید برته) و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار