ریاضی نقش کاربردی در زندگی روزمره انسان دارد

مشهد(پانا)- ریاضیات به  عنوان  یک درس اصلی  است که نقش بسیار مهم و کاربردی در زندگی انسان دارد چرا که در زندگی روزمره گاهی بدون اینکه متوجه شد، از ریاضیات در هر زمینه ای استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۳۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ریاضی نقش کاربردی در زندگی روزمره انسان دارد

یکی از جشواره‌هایی که طرفداران آن، علاقه‌مندان به ریاضی هستند، جشواره خیام است که امسال با موضوعیت جابربن حیان و یادگیری با طعم ریاضی برگزار شد. یکی از اهداف برگزاری این جشواره در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری و تشویق نسل های مختلف، به خصوص کودکان برای کسب علم و پرورش استعداد آنها است.

این جشواره همه ساله در پایان اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال اطلاعیه از طریق آموزش و پرورش نیشابور به سراسر کشور ارسال شد. جشواره خیام بیشتر موضوعاتش درباره ریاضی است و در سطح مسابقات المپیادی است، مطالب آن بسیار جالب و در عین حال سخت است. ریاضی درس شیرین و موثری است که ما در زندگی روزمره خود از آن در هر زمینه استفاده می‌کنیم.
جعفر ناظران یکی از فرهنگیان بازنشته و به عنوان پدر دو دانش آموزی که در جشواره خیام شرکت کرده بودند گفت: ما از طریق دبیران فرزندانم و اطلاعیه ای که در ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد ارسال شد ،متوجه برگزاری این جشواره شدیم، از جایی که محمد شایان و شیوا علاقه بسیاری به درس ریاضی داشتند، من پس از دیدن این بخشنامه این موضوع را با خانواده در میان گذاشتم و همسرم با فرزندانمان صحبت کردند تا با شرکت در این جشواره خودشان را محک بزنند.
شیوا ناظران، دانش آموز پایه ششم دبستان آرمینه مصلی نژاد آموزش و پررش ناحیه ۶ در خصوص علاقه خود به ریاضی گفت: علاقه زیادی به درس ریاضی و مباحث آن داشتم و هیچگاه در یادگیری نکات این درس احساس خستگی یا سختی نمی‌کردم. با تشویق های معلمان و خانواده، انگیزه و امیدواری هایی به من داده شد، تا برای یادگیری مطالب بیشتر تمام تلاش خود را انجام دهم، برای همین امسال با برادر دوقلویم برای شرکت در این جشواره تصمیم گرفتیم.
محمد شایان ناظران از دبستان شهید زواریان و یکی دیگر از فرزندان این خانواده که در این جشنواره شرکت کرده بود و توانست رتبه برتر را کسب کند گفت: تاکنون در هیچ جشواره ریاضی شرکت نکرده ام، اما در جشواره جابربن حیان مقام برتر ناحیه ۶ در طراحی و ساخت با عنوان ربات امدادرسان را دریافت کردم.
این دو دانش آموزان فعال ناحیه ۶ در آخر از آرزوهای مشرک خود گفتند: برای آینده خودمان برنامه های مختلفی داریم. ما امیدواریم بتوانیم به دیگر المپیادها راه پیداکنیم تا پدر و مادرمان را که برایمان بسیار زحمت کشیدند و اعتماد به نفس ما را بالا بردند سربلد کنیم، ما به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید هدفی برای خودمان در نظر بگیریم و برای رسیدن به آنها سعی و تلاش کنیم و باعث افتخار سرزمینمان بشویم و هیچگاه ناامید نشویم و توکل به خدا را از دست ندهیم.
خبرنگار: ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار