بازنگری اساسی در روند تالیف و تدوین کتب درسی ضروریست

ارومیه(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ارومیه عنوان کرد به منظور عملیاتی سازی مطالبه به‌حق مقام معظم رهبری درزمینه آموزش مهارت‌محور در درجه اول ضرورت دارد تا بازنگری اساسی در روند تالیف و تدوین کتب درسی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری اساسی در روند تالیف و تدوین کتب درسی ضروریست

مهدی ربیعی‌کیا، در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا اظهار کرد:«می بایست دروس به گونه ای طراحی شوند که در درجه اول مهارت‌های فردی و اجتماعی فرد را نشانه رفته و سعی در پرورش و تقویت این مهارتها داشته باشند.»

وی افزود:«مهارت آموزی یک آیتم بسیار مهم است که نباید از آن غفلت کرد. علاوه بر آن توجه به زیست بوم هر استان و منطقه در تدوین کتب درسی نیز بسیار حائز اهمیت است.»

ربیعی کیا ادامه داد:«استان آذربایجان غربی به جهت مهیا بودن شرایط کشاورزی در آن می تواند در این زمینه فعالیتهای مثمر ثمری داشته باشد. هدایت دانش آموزان روستایی به سمت کشاورزی مدرن و صنعتهای کوچک زودبازده از قبیل آموزش صنایع دستی محلی استان و ... از دیگر راهکارها می تواند باشد.»

وی اضافه کرد:«ارزش‌گذاری معلومات و مهارت‌های غیررسمی روزآمد و کارآمد با شناسایی دانش آموزان فعال و مستعد در این زمینه از دیگر فعالیتها می تواند باشد.»

وی اظهار کرد:«در کنار بحث تغییر کتب درسی ضرورت دارد تا نگاه و نگرش معلمان نیز نسبت به موضوع تغییر کند و این محقق نمی شود مگر در سایه جلب مشارکت معلمان در امر تدوین کتب درسی.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 ارومیه اضافه کرد:« علاوه بر موارد فوق، فراهم کردن امکانات برای اجرای طرح های ایران مهارت در متوسطه اول و طرح بوم در مقطع ابتدایی می تواند در زمینه ایجاد انگیزه خانواده ها و شناسایی استعدادهای دانش آموزان نقش مهمی را ایفا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار