برنامه‌ریزی مهم‌ترین اصل برای گذراندن اوقات‌فراغت است

زنجان(پانا) _ اداره آموزش و پرورش منطقه بزینه رود برنامه‌های متفاوت و سرگرم‌کننده ای را برای اوقات‌فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است .

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی مهم‌ترین اصل برای گذراندن اوقات‌فراغت است

طی جلسه‌ای که در سالن اجتماعات امام رضا علیه السلام اداره آموزش و پرورش منطقه بزینه رود برگزار شد، بیگدلو معاونت پرورشی منطقه ضمن تبریک دهه ولایت عنوان کرد: به دلیل قرمز بودن وضع کرونایی شهرستان و شرایط کرونایی منطقه، کلاس های تابستانه باید به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار شوند.
وی گریزی نیز به بی برنامه بودن دانش‌آموزان در انجام امور که موجب به وجود آمدن درگیری‌های خانوادگی زیاد در دوران کرونا شده است زد و گفت: اهمیت برنامه‌ریزی اوقات فراغت برای یادگیری مهارت و دوری از استرس و اضطراب و کم تحرکی که موجب چاقی می‌شود بسیار مهم است.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش منطقه اقداماتی را در بستر شاد و به صورت مجازی پیش‌بینی کرده است تا دانش‌آموزان اوقات فراغت خود را به صورت مفید سپری کنند.

از جمله برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی شامل موارد زیر هستند.

۱- تهیه کلیپ آموزشی معرفی مشاغل
۲- آموزش بازی های خانوادگی
۳- برگزاری مسابقات خاطره نویسی
۴- برگزاری مسابقات کتابخوانی
۵- برگزاری مسابقه ورزشی و تهیه کلیپ در منزل
۶- (مزرعه تابستانی من) که در این برنامه دانش آموزان می توانند در حیاط منزل یا مزارع خود، کشاورزی و از نحوه رسیدگی به محصولات خود عکس و فیلم تهیه کنند.
۷- برگزاری مسابقه آشپزی

وی همچنین تصریح کرد: مدیران و معاونان مدرسه باید به نحو احسن زمان و نحوه برگزاری مسابقات و برنامه‌ها را به اطلاع دانش آموزان برسانند.

در ادامه این جلسه کاظمی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش منطقه ضمن تبریک دهه ولایت به نبود امکانات کافی در منطقه کلاس‌های مهارتی آموزشی در مدارس و پایگاه های تابستانی اشاره کرد.
او همچنین نداشتن مهارت کافی برای انجام کار در آینده را از خطرات بیکاری عنوان کرد و گفت: به کارگیری طلبه معلم‌ها برای برگزاری کلاس‌های احکام قرآن و کمک گرفتن از مربیان پرورشی و معلمین تربیت بدنی در پایگاه‌های تابستانه توسط مدیران پایگاه بسیار با اهمیت است.
نسترن خدابنده لو: خبرنگار خبرگزاری پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار