واکسیناسیون و بازگشایی مدارس نیاز اصلی آموزش و پرورش است

جوادآباد(پانا)-در جلسه معاونین آموزشی و پرورشی اداره آموزش و پرورش جواد آباد هماهنگی‌های لازم برای واکسیناسیون فرهنگیان منطقه جوادآباد در مقابل کرونا انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون و بازگشایی مدارس نیاز اصلی آموزش و پرورش است

با شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن ۱۳۹۸، مدارس برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از چهارم اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شد و آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی پیگیری شد. فروردین ۱۳۹۹ وزارت آموزش و پرورش برای انسجام آموزش‌ها و ایجاد محیطی امن برای تعامل معلمان و دانش‌آموزان شبکه آموزش دانش‌آموزی «شاد» را راه‌اندازی کرد.
نغمه خسروی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش جوادآباد در رابطه با مشکلات دانش‌آموزان در کرونا بیان کرد: نبود امکانات، اینترنت مناسب، دسترسی نداشتن برخی از دانش‌آموزان به ابزارهای الکترونیکی همچون تلفن همراه هوشمند و تبلت، دسترسی به آموزش مجازی را با مشکلاتی مواجه کرد، گروه‌های آموزشی مدرسه، منطقه، استان برای این دانش‌آموزان جزوه، درس‌نامه، لوح‌های فشرده، فایل‌های تصویری و صوتی از تدریس معلمان تهیه کرده و به آنان ارائه کردند.

سعید صادقی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش جوادآباد نیز گفت: همچنین بعضی از مدارس از طریق تماس تلفنی محتوای آموزشی را به دانش‌آموزانی که دسترسی به آموزش مجازی نداشتند، ارائه کردند و حتی به آنان اجازه دادند که به صورت فرد به فرد به مدرسه آمده و از امکانات آموزشی استفاده کنند، برخی از مسئولان و خیرین نیز سعی کردند با خرید و اهدای تبلت و تلفن همراه هوشمند، امکان دسترسی این دانش‌آموزان را به آموزش مجازی فراهم کنند اما با این وجود این آموزش‌ها جایگزین کلاس‌های درس نبود.

او افزود: مدارس سال گذشته با ضوابط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان‌هایی مشخص از جمله ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ به مدت یک ماه برای دانش‌آموزانی که از آموزش مجازی استفاده نکردند یا در مباحث درسی اشکالاتی داشتند، بازگشایی شد، به دلیل شرایط کرونا سال تحصیلی زودتر از موعد مقرر در ۱۵ شهریور به صورت حضوری آغاز شد.

صادقی ادامه داد: حدود دو سال است که آموزش در مدارس تعطیل و به صورت غیرحضوری و مجازی پیگیری می‌شود اما مسئولان معتقدند تداوم آموزش مجازی ضمن ایجاد آسیب‌هایی، کاهش کیفیت و افت تحصیلی را به همراه داشته و ساحت‌های ۶ گانه تربیت در آموزش مجازی محقق نمی‌شود، آنان خواهان واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان خواهان بازگشایی مدارس در مهرماه و آموزش حضوری هستند.

او عنوان کرد: همه تلاش این است که شروع سال تحصیلی به صورت حضوری باشد، چون مهم‌ترین تجربه از دوران کرونا این بود که معلم و مدرسه جایگزین ندارد.باید به سمتی پیش رفت که کلاس‌های درس از مهر ماه دایر شود اما این ظرفیت مهم فضای مجازی که پیوندهای لازم را بین ارکان مختلف تعلیم و تربیت برقرار کرده است، مکمل آموزش حضوری می‌شود.

صادقی با بیان اینکه در تمام دنیا برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن توصیه نمی‌شود، افزود: دانش‌آموزان واکسینه نمی‌شوند، در حال حاضر بیشتر کشورها فعالیت‌های مدارس را آغاز کردند و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس دایر شوند؛ چرا که خطرات و تبعات دوری دانش‌آموزان از مدارس به شدت نگران‌کننده است و تاثیرات پایداری در زندگی و آینده آنان می‌گذارد.

خبر‌نگاردانش‌آموز : زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار