کارشناس مشاوره آموزش پرورش رودهن:

مشکلات را فرصتی برای بهتر شدن در زندگی ببینیم

رودهن(پانا)-تاب آوری یکی از مهارت‌های اصلی در زندگی هر انسانی است. انسان‌ها باید همیشه به یاد خدا باشند و از یاد خدا غافل نشوند تا به کمک خداوند از پس مشکلات بر بیایند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات را فرصتی برای بهتر شدن در زندگی ببینیم

رضا زیارتی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش رودهن در رابطه با تاب‌آوری، در گفت و گو با پانا گفت: «تاب‌آوری یکی از مهارت‌های اصلی در زندگی هر انسانی است و اصطلاحا" تاب‌آوری یعنی قدرت کنار زدن مشکلات در زندگی. یک انسان تاب‌آور را می‌توانیم فردی بدانیم با پوشش و سپری نامرئی در مقابل فشارهایی که اجتناب ناپذیر هستند.»

او ادامه داد: «افرادی که مهارت تاب‌آوری خوبی دارند،یاد گرفته‌اند چگونه در مقابل مشکلات و سختی‌ها و فشارهای زندگی خودشان را سالم نگه دارند و به خود باخت راه ندهند.»

زیارتی خاطرنشان کرد: «انسان‌هایی که مهارت تاب‌آوری بالایی دارند در واقع سه باور اصلی و سه اعتقاد مهم دارند که اصطلاحا" سه منبع برای خودشان در ذهن تهیه دیده‌اند. اولین باور این است که من دارم، دومین باور این است که من هستم و سومین باور افراد تاب آور من می‌توانم.»

او بیان کرد: «افراد تاب‌آور می‌دانند که در اطراف خود کسانی را دارند که به آنها ارزش قائل می‌شوند و به آنها اعتماد دارند. اولین راهکار تقویت تاب‌آوری در انسان‌ها ایمان آوردن به خداوند است. باید ایمان خود را به خدا افزایش دهیم به کمک نماز خواندن و راز و نیاز با خدا،تاب آور می‌شویم و مشکلات را می‌توانیم حل کنیم. دومین راهکار این است که دیدگاه‌ها و نگرش‌های خود در زندگی و مشکلات را تغییر دهیم و مشکلات را فرصتی برای بهتر شدن در زندگی ببینیم و باید نگاه خود درباره زندگی را تغییر دهیم. انسان‌هاباید همیشه به یاد خدا باشند و از یاد خدا غافل نشوند تا به کمک خداوند از پس مشکلات بر بیایند.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار