استاندار زنجان:

سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به زنجان منشاء تحولات چشمگیر است

زنجان (پانا)- استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر سال گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه به استان بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت، گفت در سفر اخیر این مسوول نیز بیش از اعتبار یاد شده به استان تخصیص و یا مجوز آن اخذ شد که تحقق این مهم چشم‌انداز بهتری را در توسعه استان بوجود می‌آورد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به زنجان منشاء تحولات چشمگیر است

فتح الله حقیقی در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به نتایج سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به این استان افزود: در سفر ۱۰ ماه گذشته این مسوول کشوری به زنجان احداث مسکن محرومان کلنگ زنی شد که از این میزان ۲ هزار واحد به محرومان اختصاص داشت و یک هزار و ۵۳۵ دیگر آن نیز از محل مقاوم سازی ساخته شد که رمز موفقیت این پروژه مشارکت مردمی و نظارت ها بوده است.

وی یادآور شد: در سفر اخیر این رییس سازمان برنامه و بودجه به استان مسکن محرومان افتتاح و به نام سه هزار و ۵۳۵ شهید استان به دلیل برگزاری کنگره این شهدا در سال جاری نامگذاری شد.

حقیقی با بیان اینکه هدف دیگر این سفر کلنگ زنی فاز پنجم کمربندی سلطانیه - کبودر آهنگ در زنجان بود، ادامه داد: چهار قطعه این پروژه در حال احداث است که قطعه پنجم این پروژه به دلیل مشکلات مالی بر زمین مانده بود و با مساعدت انجام گرفته از محل فاینانس داخلی و از محل بانک ملت ۲۵۰ میلیار تومان برای تکمیل این مسیر سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سطح کشور اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه علاوه بر تاثیرگذاری آن در سطح کشور و استان و توسعه محور قیدار - سلطانیه، کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیرهای تردد به توسعه مرکز لجستیک استان کمک می کند.

حقیقی با اشاره به اینکه در این سفر نوبخت از روند ۲ خطه شدن راه آهن زنجان به قزوین نیز بازدید کرد، افزود: در سفر سال گذشته رییس سازمان برنامه وبودجه اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای شتاب بخشی به این پروژه تخصیص یافت که در سفر هفته گذشته نیز ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر به این مهم داده شد که در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان را شامل می شود.

استاندار زنجان حجم کار و ارزش این پروژه را از سال ۸۲ تاکنون بالغ ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیشترین رشد اعتبارات تخصیصی این پروژه از ۱۰ ماه گذشته در استان به وقوع پیوسته که در زمان حاضر ۱۰۶ کیلومتر این پروژه آماده سازی وریل گذاری شده که بخش باقیمانده آن با تخصیص منابع به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی دیگر هدف سفر این مسوول کشوری را تعیین تکلیف ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان را اعلام کرد و گفت: در این سفر مقرر شد با تزریق اعتبار لازم و اخذ مجوز لیگ دسته دوم فوتبال این رشته نیز در استان توسعه یابد و علاوه بر آن درخواست هایی برای اختصاص منابع برای تسریع در اتمام دیگر پروژه ها انجام گرفت.

حقیقی با بیان اینکه در این سفر تخصیص منابع به مرکز جراحی های محدود شهر خرمدره نیز مورد موافقت قرار گرفت، افزود: در زمان فعلی بیمارستان خرمدره علاوه بر شهروندان این شهر به مراجعین از خارج این شهرستان نیز خدمات می دهد که امکان پاسخگویی نیست و بر این مبنا دانشگاه پیام نور این شهر به مساحت ۱۰ هکتار به عنوان مرکز جراحی های محدود شهر به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شده است.

وی اظهار کرد: برای انجام این کار علاوه بر منابع تخصیصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز هفت میلیارد تومان تخصیص یافت و علاوه بر آن برای شتاب بخشی به پروژه سبزه میدان پنج میلیارد تومان دیگر در نظر گرفته شد.

استاندار زنجان با اشار به لزوم برگزاری باشکوه کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان و تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار به این منظور ادامه داد: دستور تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه های عمرانی استان نیز از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده شد که در مجموع می توان گفت سفر این مسوول کشوری بسیار پرخیر برکت بوده است.

حقیقی همچنین از مسوولان این شورا خواست، بیش از گذشته در خصوص موضوع فرش استان فعال باشند و در این خصوص مرکز صادرات فرش استان راه اندازی شد که برای تحقق این مهم باید دستگاههای متولی امر فعال و فعالیت های آنان در بین عموم نمود بیشتری داشته باشند که تحقق این مساله معضلات مبتلا به این صنعت را در استان کاهش خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار