رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت:

برنامه منظم جهت نظارت دائم بر کشتارگاه های دام در حال اجرا است

خبرگزاری پانا:مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: کشتار به عنوان یکی از مراحل مهم در فرآیند تولید گوشت مصرفی مردم مورد توجه و نظارت مستقیم ادارات دامپزشکی می باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،دکتر محمد رضا صادقپورگفت: در همین راستا در 4 ماهه نخست سال جاری تعداد 78121 لاشه دام سبک و 3734 لاشه دام سنگین مورد بازرسی کارشناسان این اداره كل قرار گرفته است.

وی افزود : در حال حاضر تعداد 9 کشتارگاه دام در سطح استان فعال می باشند که تمامی آنها تحت نظارت ناظرین فنی بهداشتی و شرعی مشغول به کار می باشند. در این کشتارگاه ها پس از کشتار، لاشه ها مورد بازرسی قرارگرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه ها مهمور به مهر سلامت دامپزشکی و نیز لیبل بهداشتی می شوند و پس از آن به منظور جلوگیری از آلودگی های ثانویه و بالا رفتن بار میکروبی گوشت دام های كشتاری به وسیله خودروهای سردخانه دار در سطح شهر توزیع می شود تا بدین وسیله شهروندان محترم در هنگام خرید از سلامت گوشت مصرفی خود اطمینان داشته باشند.

صادقپور ضمن تاکید بر اهمیت رعایت موازین بهداشتی کشتار به مردم یاد آور شد: عدم رعایت موازین بهداشتی و کشتار غیر بهداشتی دام می تواندباعث انتقال و گسترش بیماری های مشترك بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده كریمه-كنگو، سالمونلا، كیست هیداتید، بروسلوز و... گردد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامت خود از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و نیز خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی وکشتار شده در خارج از کشتارگاه جدا خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار