امام جمعه چرداول: مردم از رئیس‌جمهوری منتخب انتظار اجرای عدالت دارند

حجت بر همه ما تمام است؛ مجلس انقلابی، قوه قضائیه انقلابی، دولت هم انقلابی است؛ اگر نتوانیم دل مردم را به دست بیاوریم همه چیز مردم از دست خواهد رفت

تهران (پانا) - امام جمعه چرداول ایلام با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر، مردم از عدالت به شدت رنج می‌برند، اولین انتظار مردم از رئیس‌جمهوری منتخب را اجرای عدالت دانست و بر اجرایی کردن این رویکرد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه چرداول: مردم از رئیس‌جمهوری منتخب انتظار اجرای عدالت دارند

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد امرایی، امام جمعه چرداول ایلام، درباره انتظار شبکه امامت جمعه از ریاست جمهوری جدید کشور به پانا گفت: نخستین انتظار شبکه امامت جمعه اجرای عدالت است؛ متاسفانه در این سال‌ها، عدالت به شدت آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در بین مردم حضور فعالی دارند و متأسفانه با وضعیت فعلی به اقتصاد و معیشت مردم آسیب جدی وارد شده است، تصریح کرد: وقتی عدالت اجرا شد، مردم خوش‌بین خواهند شد؛ حضرت علی (ع) فرمودند عدالت سایه‌ای است که جهان بر آن استوار است.

امام جمعه چرداول ایلام خاطرنشان کرد: اگر دولت جوان حزب‌اللهی سرکار آمده است که باید خدا را شاکر باشیم؛ آنچه را که رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه و همه محبین امام و آرمان‌ها خواهان هستند، این است که رئیس جمهوری منتخب در نخستین قدم به دنبال اجرای عدالت باشد.

وی با انتقاد شدید از نابسامانی در بورس تصریح کرد: به دلیل اعتماد مردم به مسئولان، بخش اعظمی از اموال آنان وارد بورس؛ اما به دلیل نابسامانی که در این خصوص رخ داد، بسیاری از مردم اموال و دارایی‌هایشان را از دست دادند و این موضوع سبب شد که مردم اعتمادشان را از دولت‌ها سلب کنند، بنابراین آسیبی که به اعتماد مردم وارد شده است را باید با عدالت ترمیم کرد.

حجت‌الاسلام چرداول تأکید کرد: خداوند متعال مقتضی را موجود و موانع را مفقود کرده است؛ حجت بر همه ما تمام است؛ مجلس انقلابی، قوه قضائیه هم انقلابی، دولت هم انقلابی است؛ اگر ما در این مقطع نتوانیم دل مردم را به دست بیاوریم و این دل‌های زخمی را ترمیم نکنیم و اجرای عدالت انجام نشود، همه چیز مردم از دست خواهد رفت و انقلاب به شدت ضربه خواهد دید.

وی سخنان و هشدارهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر این سخنان و هشدارها وجود نداشت، حضور مردم در انتخابات کمرنگ می‌شد؛ اما مردم در لبیک به ندای رهبری پای انتخابات حاضر شدند و توانست افتخار دیگری برای ایران اسلامی بیافریند.

امام جمعه چرداول ایلام با بیان اینکه در یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های کشور فعالیت می‌کند، گفت: امروز مردم منطقه مشکلات زیادی دارند و از نظر اقتصادی و معیشتی در رنج هستند، به گونه‌ای که اگر پرداخت یارانه نقدی برای این قشر از جامعه پرداخت نشود، مردم این منطقه مشکلات خیلی بیشتری داشتند.

وی با بیان اینکه انتخابات از نظر ظاهر و باطن دو رویکرد متفاوت دارد، اظهار کرد: ظاهر انتخابات حضور باشکوه و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بود و رویکرد باطنی آن سبب شد تا دشمنان نسب به نظام و انقلاب ناامید شوند و بدانند که مردم همچنان پای این نظام و انقلاب محکم ایستاده‌اند.

این امام جمعه با بیان این‌که شبکه ائمه جمعه در کشور دارای بالاترین نفوذ در بین عموم مردم و خواص هستند، تصریح کرد: بنده که امام جمعه هستم مأمن فقرا و محل حل و فصل اختلافات نخبگان هستم؛ با توجه به اینکه امام جمعه به عنوان پدر معنوی به شمار می‌آید، بنابراین با بسیار از نخبگان و عموم مردم ارتباط دارد، این درحالی است که سایر مسئولان به اندازه امام جمعه در بین مردم دارای نفوذ این چنینی نیستند.

وی امام جمعه هر شهر را با توجه به شناختش از مردم، موظف به معرفی مدیران لایق به دولت جوان حزب اللهی دانست و ابراز داشت: البته اگر از آن طرف عملی در حد دعوت مردم دیده نشود، شخصیت و جایگاه امام جمعه ضربه خواهد خورد. هرچند به نظر بنده آینده بسیار خوب و عالی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار