فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

زنجان (پانا) - سید مهدی موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده، از فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با معرفی ۶ عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده اظهار کرد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

موسوی گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه‌ای و داستانک نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه‌گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است، اظهار داشت: در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال، متولدین ۱۳۸۸-۱۳۹۶) کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است و کودکان علاقه‌مند می‌توانند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر دو کتاب، شرکت کنند.

موسوی بیان کرد: در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال، متولدین ۱۳۸۳-۱۳۸۷) کتاب های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد بود و نوجوانان می توانند در شش رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی به ازای هر دو کتاب شرکت کنند.

وی افزود: همچنین «چشمه های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف، منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) خواهد بود.

موسوی ادامه داد: بزرگسالان می توانند در شش رشته پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری، قصه گویی شرکت کنند و همچنین کتابداران علاقه مند در بخش مروّجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران علاقه‌مند می توانند در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده گفت: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک و اپلیکیشن موبایلی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

وی اظهار داشت: در بخش «فردی» افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب با رده سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها در هر یک از رشته های جشنواره شرکت کنند و در بخش «خانوادگی» نیز اعضای خانواده‌ می‌توانند متناسب با رده سنی خود با مطالعه کتاب‌ها، به بخش خانوادگی سایت مراجعه کرده و در هر یک از رشته های مسابقه شرکت کنند.

موسوی با بیان اینکه شرکت کنندگان در مسابقه تنها می توانند در یکی از قالب‌های فردی و خانوادگی شرکت کنند، افزود: همچنین شرکت کنندگان بخش خانوادگی دو بار وارد مرحله قرعه‌کشی خواهند شد.

وی گفت: برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای جوایز ارزنده ای تقدیر می شوند.

موسوی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۱ آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می توانند برای دریافت فایل منابع به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت امانی - فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان مراجعه کنند.


مریم آبتاب: خبرنگار خبرگزاری پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار