ستاری در مراسم رونمایی از ۱۶ محصول ایران ساخت حوزه سلول‌های بنیادی:

زیست‌بوم پژوهش با تزریق سرمایه بخش خصوصی تثبیت می‌شود

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم رونمایی از ۱۶محصول حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به توسعه پژوهش در کشور بر حفظ زنجیره آن تاکید کرد و یادآور شد زیست‌بوم پژوهش با تزریق سرمایه بخش خصوصی تثبیت می‌شود

کد مطلب: ۱۲۰۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
زیست‌بوم پژوهش با تزریق سرمایه بخش خصوصی تثبیت می‌شود

به گزارش معاونت علمی ریاست جمهوری، سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به شکل‌گیری زیست‌بومی جدید در حوزه پژوهش کشور، گفت: باید تلاش کنیم این زیست بوم را تثبیت کنیم و سرمایه بخش خصوصی را به این سمت سوق دهیم تا این اقدام با سرعت انجام شود. با پول بخش دولتی در بخش پژوهش به محصول نمی‌رسیم. تولید نتیجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. پول دولت در این زمینه به توسعه زیرساخت‌ها و تربیت نیروی انسانی منجر می‌شود نه تولید محصول.

رییس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی افزود: باید دانشگاه‌ها به سمت ‌کسب درآمد از فروش فناوری و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خود حرکت کنند. شکل‌گیری نواحی نوآوری و پارک‌ها در اطراف دانشگاه‌ها نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه توسعه فناورانه علمی و فناوری در کشور است. حفظ قدرت دانش، هنر ما است. باید تلاش کنیم تعداد و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه باید زنجیره زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور تکمیل شود، بیان کرد: شکل‌گیری زنجیره تولید تا تبدیل مقالات به محصول در کشور ضروری است. باید دانشگاه‌ها و دیگر اجزای این زیست‌بوم کنار یکدیکر قرار گیرند.

«آمنیودیسک یک پانسمان زیست‌پایه (بیولوژیک) از جنس پرده آمنیوتیک انسان»، «فرآورده‌های پوستی»، «کیت استخراج اگزوزوم»، «کیت های MULTIPLEX» از جمله محصولاتی هستند که امروز رونمایی شدند. این رونمایی‌ها با هدف معرفی آخرین دستاوردهای حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی انجام شد تا پس از معرفی این توانمندی‌ها، بازار داخلی و جهانی پذیرای این محصولات شود. در حال حاضر ۶۰۰ محصول در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور ارائه شده است که امروز ۱۶ مورد از آنها رونمایی شد. محصولاتی که هر کدام می‌توانند بازار بزرگی در داخل کشور داشته باشند و قدم بزرگی برای درمان بیماری‌ها محسوب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار