مدیر آموزش و پرورش میاندورود:

۱۸۲ دستگاه تبلت و ۱۶۰ فقره تسهیلات در اختیار دانش‌آموزان نیازمند میاندورودی قرار گرفت

میاندورود (پانا)- مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان میاندورود از اهدای ۱۸۲ دستگاه تبلت و ۱۶۰ فقره تسهیلات خرید گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان کم بضاعت و نیازمند میاندورودی در سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۸۲ دستگاه تبلت و ۱۶۰ فقره تسهیلات در اختیار دانش‌آموزان نیازمند میاندورودی قرار گرفت

حسینعلی علیجانی به پانا گفت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان، در شهرستان میاندورود حدود ۳۴۲ دانش آموز که توان خرید تلفن همراه نداشتند شناسایی شدند و تهیه تبلت و تلفن همراه برای این عزیزان به یکی از بزرگ ترین دغدغه های ما تبدیل شد.»
علیجانی افزود:«در بحث تهیه‌ تلفن همراه و تبلت دانش آموزی دچار مشکل بودیم، بسیاری از خانواده ها توان خرید تلفن همراه را نداشتند و یا در یک خانواده چندین نفر به طور مشترک از یک دستگاه استفاده می کردند.»
وی گفت: «خوشبختانه با کمک خیران، فرهنگیان و برخی نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی و معرفی دانش آموزان برای دریافت تسهیلات دو‌ الی سه میلیونی خرید گوشی و تبلت، به این دغدغه‌ مهم پاسخ دادیم.»
وی گفت:«البته در این میان دانش آموزانی هستند که به طور مشترک با خانواده های خود از گوشی هوشمند یا تبلت استفاده می کنند، ولی اساساً دانش آموزی که به کل از آموزش محروم شده باشد وجود ندارد.»
علیجانی گفت: «از طریق راه های مختلف مانند آموزش های تلویزیونی، بسته های آموزشی، آموزش های موردی حضوری(حضور دانش آموز در مدرسه یا حضور معلم در منزل دانش آموز)، آموزش های نیمه حضوری و مجازی تمام سعی و تلاش ما بر این است که همه دانش آموزان از فرصت برابر و عدالت آموزشی بهره مند شوند.»

۹۸ درصد دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی و غیرحضوری بهره‌مند شدند
مدیر آموزش و پرورش میاندورود با اشاره به اینکه ۹۸ درصد دانش آموزان شهرستان از آموزش های مجازی و غیرحضوری بهره مند شدند گفت:«در ابتدای شیوع ویروس کرونا و آموزش های مجازی، حدود ۵۰ نفر از دانش آموزان بودند که دسترسی به تلویزیون و گوشی هوشمند نداشتند که حدود چهار ماه به این دانش آموزان آموزش حضوری داده شد و در زمستان سال گذشته با کمک خیران، تبلت در اختیار آنان گذاشته شد.»
علیجانی افزود:«ممکن است به هر دلیلی دانش آموزی از چشم ما پنهان مانده باشد اما از دید من بیش از ۹۹ درصد دانش آموزان غنی شدند و از فضای آموزش جا نماندند.»

وی گفت: «هدف این بود تمام دانش آموزان زیر پوشش قرار بگیرند و آموزش اتفاق بیفتد، گرچه بیش از یک سال از آن نمی گذرد، ولی بسیاری از مسیرها را هموار ساخت، بسیاری از زمینه‌ها را برای ایجاد تغییر در نظام آموزش و پرورش ایجاد کرد و به ما یادآوری کرد که می توان به فرآیند تغییر سرعت بخشید.»

از ظرفیت حضور فرهنگیان شهرستان در فضای مجازی استفاده شد
مدیر آموزش و پرورش میاندورود در بخش دیگری از سخنان خود درباره سبک و شیوه های آموزشی در زیست بوم کرونا گفت:«یکی از موضوعاتی که باید تغییر در آن اتفاق می افتاد، سبک و شیوه تدریس معلمان و استفاده از ابزارهای مختلف آموزشی، استفاده از روش‌های جدید و نوین تدریس بود که به صورت آهسته در حال اجرا بود، معلمان جوان و جدیدی که به خصوص از کانالی مانند دانشگاه فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش وارد می شدند به این تغییر سرعت دادند.»
حسینعلی علیجانی گفت: «اینکه ما استفاده از تجهیزات کمک آموزشی،محتوای الکترونیکی را در برنامه کاری خود داشته باشیم یک ضرورت بود، بسیاری از معلمان در فضای آموزشی از تجهیزات کمک آموزشی استفاده نمی کردند و همان سبک و شیوه گذشته را به کار می بردند.»
وی گفت:«اگرچه ویروس کرونا به سلامت مردم و اقتصاد کشور لطمه وارد کرد، اما در برخی از زمینه ها فوایدی هم داشت. یکی از این تأثیرات، فشاری بود که از بیرون به نظام آموزش و پرورش وارد شد که ما را به زیست بوم جدیدی ببرد. در اوایل کار مشکلات زیادی وجود داشت. تا دو سه ماه اول پذیرش این شیوه آموزش برای معلمان سخت بود اما آنان پس از مدتی پذیرفتند که با این سبک و شیوه اداره کلاس درس را به عهده بگیرند.»
علیجانی گفت: «در این فرآیند صددرصد معلمان حضور یافتند، شاید همه‌ آنان در ابتدا توفیق چندانی نداشتند اما آنان آموزش های خود را به فضای مجازی انتقال دادند.»
وی با بیان اینکه شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد از معلمان ما کیفیت و کارایی لازم را در فضای مجازی نداشتند افزود:«اکثر آنان در آموزش مجازی، تولید محتوا و راهنمایی معلمانی که آشنایی و تسلط کمتری در فضای مجازی داشتند عملکرد مناسبی داشتند و در اکثر زمینه‌ها شاهد رضایت خانواده ها و دانش آموزان بودیم.»
وی افزود:« اگر در مواردی هم نارضایتی از طرف دانش آموزان و خانواده ها وجود داشت به موارد رسیدگی شد، همچنین دانش آموزانی که در آموزش های مجازی دچار مشکل شدند، از طرف اداره کل آموزش و پرورش در طرح هایی که در ایام تابستان اتفاق می‌افتد تقویت می شوند.»
علیجانی همچنین در خصوص دسترسی فرهنگیان شهرستان به سخت افزارهای آموزش مجازی گفت: «اکثر معلمان دسترسی به فضای مجازی و قدرت خرید گوشی هوشمند را داشتند، تعداد معدودی از معلمان بودند به واسطه تسهیلات خرید گوشی و تبلت که در اختیار آنان قرار گرفت، این مشکل را برطرف کردند.»
وی همچنین گفت:« پیام رسان شاد بستری برای کمک به دانش آموزان بود که بتوانند در هر زمان به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند. این پیام رسان با آن که تمامی زیرساخت های مناسب آن برای اجرا پیش بینی نشده بود کمک شایانی به دانش آموزان کرد و در مدت کوتاه یک فضای بسیار خوب و.امن برای بچه‌ها ایجاد شد و در قیاس با پیام رسان های داخلی و خارجی خوب عمل کرد و توانست بسیاری از مشکلات دانش آموزان را برطرف کند.»

دوره‌های آموزش سواد رسانه‌ای و تولید محتوای الکترونیکی در شهرستان برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش میاندورود همچنین در خصوص آموزش سواد رسانه ای فرهنگیان و تولید محتوای الکترونیکی آموزشی در شهرستان گفت: «در تابستان سال گذشته دوره های مختلف آموزش سواد رسانه‌ای، تولید محتوای الکترونیکی برای تمامی معلمان دوره ابتدایی و بیش از ۹۰ درصد دبیران متوسطه اول و دوم برگزار شد، در فضای نرم افزار شاد نیز با استفاده از پخش زنده امکان استفاده از روش های مختلف تدریس و محتوای آماده هم وجود داشت.»
حسینعلی علیجانی گفت: «در سال تحصیلی جاری در بحث تولید محتوای آموزشی شهرستان میاندورود جزء برترین های استان و در تولید محتوای تربیت بدنی رتبه سوم را در کشور کسب کرد و بسیاری از همکاران ما با گروه های آموزشی استان در حوزه تولید محتوا همکاری دارند.»
وی افزود:« ما بانک آزمایش ایران را در شهرستان داشتیم که با سرپرستی یکی از دبیران علوم تجربی انجام شد و تمامی آزمایش های دوره‌ ابتدایی و متوسطه توسط خود دانش آموزان انجام شد و در فضای مجازی منتشر شد و بسیاری از جشنواره ها و پویش ها در زمینه های مختلف آموزشی اتفاق افتاد که با استقبال پر شور دانش آموزان و فرهنگیان مواجه شد.»
حسینعلی علیجانی در پایان سخنان خود گفت: «با توجه به اعلام وزیر محترم آموزش و پرورش در صورت مساعد بودن شرایط، مدارس از مهرماه باز خواهد شد و آموزش حضوری را پیش رو خواهیم داشت، اما ما سناریوهای متعددی را برای بازگشایی مدارس چه بصورت حضوری، نیمه حضوری، و چه به صورت غیر حضوری آماده کردیم و به مدیران مدارس هم اطلاع دادیم که سناریوها و برنامه های مختلف را برای بازگشایی مدارس آماده کنند.»
وی گفت: «خواسته‌ قلبی ما این است که مدارس باز شوند و دانش آموزان در فضای مدرسه حضور یابند، ان شاء الله که واکسن دانش آموزی به دانش آموزان تزریق شود و آنان بتوانند بدون استرس و نگرانی به تحصیل حضوری بپردازند تا از آسیب های ناشی از دوری از مدرسه مانند ترک تحصیل، افت تحصیلی، چاقی و مشکلات روحی و روانی ناشی از آن رهایی یابند.»

خبرنگار پانا: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار