برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه یک ضمن اعلام خبر برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با بیان اهمیت مسئله عفاف و حجاب در جامعه و نیازفرهنگ سازی مناسب در حیطه حجاب وعفاف سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه یک ضمن گرامی داشت هفته عفاف و حجاب اعلام کرد: معاونت پرورشی آموزش وپرورش منطقه یک با همکاری کانون بسیج فرهنگیان، حوزه بسیج ناحیه جماران و کارشناسی تعاون و رفاه آموزش وپرورش منطقه یک اقدام به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب کرد.
سید مومن با اشاره به اهمیت مسئله حجاب وعفاف در جامعه گفت: آغاز و پیدایش حجاب و پوشش به دوران زندگانی حضرت آدم و حوا(ع)، مربوط می‌شود هنگامی که آن دو بزرگوار مرتکب آن خطا شدند، و از آن درخت تناول کردند؛ حجاب از تن شان بر داشته شد و آنها به سرعت با برگ درختان بهشتی، خود را پوشاندند.
وی افزود: حجاب و پوشش در تمام ادیان و مذاهب، داراى جایگاه خاصّى است و یکى از دلایل اساسى آن این است که حجاب و عفاف، یک امر فطرى است.
سید مومن با اشاره به نقش مهم خانواده در نهادینه کردن فرهنگ حجاب تاکید کرد: اولین جایی که باید حجاب نهادینه شود، خانواده است؛ البته باید با زبان روز و منطق قوی دلیل حجاب و عفاف و پوشیدگی را برای نونهال و نوجوان توضیح دهیم و الگو مناسبی در این زمینه برای فرزندانمان باشیم.
وی با بیان اینکه همه افرادی که حجاب کامل را رعایت نمی‌کنند افراد بی‌ایمانی نیستند بلکه ممکن است آگاهی درستی را دریافت نکرده باشند، گفت: وضعیت کنونی حجاب در جامعه نشان می‌دهد در زمینهٔ جامعه‌شناسی حجاب هنوز راه طولانی وجود دارد و باید برای ترویج فرهنگ عفاف و رفع معضل بد حجابی، فرهنگ سازی شود.
سید مومن در پایان گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ومعرفی ظرفیت‌های طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب؛ افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه در مد ولباس ایرانی- اسلامی و فراهم ساختن بستر مناسب برای مخاطبان جهت دسترسی و خرید محصولات عفاف و حجاب؛ بسترسازی، به‌ کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه پوشش و سبک زندگی با همت معاونت پرورشی منطقه یک نمایشگاه ها و فروشگاه های عفاف وحجاب به مناسبت هفته حجاب و عفاف درحال برگزاری است.
گفتنی است؛ هفته حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۱ تیر ماه آغاز شده است. وبه همین مناسبت نمایشگاه های عفاف و حجاب منطقه یک تا تاریخ ۳۰ تیر با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه باز اداره آموزش و پرورش منطقه یک و دارالقرآن مبین در حال برگزاری است. در حاشیه این نمایشگاه ها غرفه های مختلف از جمله فروش چادر و ملزومات حجاب و عفاف به صورت اقساطی و با قیمت مناسب نیز فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار