آغاز طرح بینایی سنجی کودکان در شهرستان ملارد

ملارد(پانا)- همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی طرح کشوری غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال در شهرستان ملارد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح بینایی سنجی کودکان در شهرستان ملارد

به گزارش روابط‌عمومی بهزیستی ملارد، داود خادم رئیس اداره بهزیستی ملارد ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: با آغاز طرح کشوری غربالگری بینایی در شهرستان ملارد، بیش از بیست و پنج هزار کودک سه الی شش سال در 9 پایگاه توسط کارشناسان تا پایان سال مورد سنجش قرار می‌گیرند.

او در ادامه افزود: باتوجه به آغاز موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، تمهیدات لازم در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ... در پایگاه‌های سنجش بینایی اندیشیده شده و یکی از پایگاه‌ها در فضای باز پارک ملت ملارد در روزهای پایانی پنجشنبه و جمعه فعالیت می‌کند.

در ادامه اعظم عینی مسئول پیشگیری اداره بهزیستی ملارد نیز در سخنانی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله پیش از وقوع مشکل جلوگیری و تلاش در جهت کاهش آن آسیب است، اظهار کرد: در طرح کشوری آمبلیوپی کارشناسان پایگاه‌ها توسط نیروهای متخصص مورد آموزش قرار گرفته و در جریان کلیه امور قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: در این دوره ۹ پایگاه ثابت و سیار با پیش بینی سنجش حدود بیست و پنج هزار کودک تا پایان مشغول ارائه خدمات هستند که والدین با به همراه داشتن کپی شناسنامه کودک و در ساعات مقرر می‌توانند مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار