کانون های فرهنگی، هنری در معرفی جایگاه والای مساجد نقش مهمی دارند

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت مسجد از جایگاه والایی در دین اسلام برخوردار است و کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد با حل مشکلات مردم در افزایش گرایش جوانان به این مکان مقدس نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون های فرهنگی، هنری در معرفی جایگاه والای مساجد نقش مهمی دارند

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی کانون های مساجد استان تصریح کرد: همانطور که پایگاه های بسیج مساجد و محلات در روزهای کرونایی در راستای گره گشایی از مردم عمل کردند، کانون های فرهنگی، هنری مساجد نیز در حوزه های دیگر می توانند در حل مشکلات مردم ورود کنند.

او بر حمایت از فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله اوقاف، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و خواستار همکاری بین دستگاهی برای تامین فضای اداری این مجموعه شد.

استاندار اردبیل تعامل مناسب اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد با مردم و هیات امنای مساجد را ضروری دانست و خواستار آسیب شناسی کارشناسی برای استفاده بهتر از ظرفیت این کانون ها برای توسعه فرهنگی جامعه شد.

بهنام جو با دعوت از شهرداری اردبیل برای مشارکت با کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان، خواستار مساعدت شهرداری در اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری شد.

محمد سیمزاری،مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این جلسه به روایات اسلامی در خصوص اهمیت مساجد در تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: اتحاد فعالان در حوزه مساجد برای آگاه سازی اجتماعی و حل مشکلات مردم موجب اعتماد اجتماعی و افزایش مشارکت اجتماعی می شود.

او ضمن قدردانی از کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان به اختصاص اعتبارات ویژه فرهنگی به شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها اشاره کرد و خواستار استفاده کانون های فرهنگی، هنری مساجد از این ظرفیت شد.

نادر سقاء، مدیر کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان نیز در این جلسه از دایر بودن ۶۴۰ کانون فرهنگی، هنری در مساجد استان خبر داد.

او افزود: ۶۰ درصد کانون ها در روستاها و ۴۰ درصد در شهرها فعالیت می کند.

مدیر کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان از برگزاری طرح های مختلف فرهنگی، هنری در کانون ها و اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون ها خبر داد.

سقاء از اجرای طرح مدرسه، مسجد، تابستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این طرح از ششم تیر ماه شروع شده و از ظرفیت مساجد در جذب جوانان استفاده می شود.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نظرات و راهکارهای خود را برای بهره برداری بهتر از ظرفیت کانون های فرهنگی، هنری مساجد ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار