سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش، اولویت پروژه مهر است

زنجان (پانا) - دومین جلسه شورای آموزش و پرورش زنجان به ریاست فرماندار زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش، اولویت پروژه مهر است

در این جلسه رضا عسگری، فرماندار زنجان، ضمن تأکید بر برگزاری مستمر جلسات آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در پروژه مهر جذب و سازماندهی نیروهاست. باید اهتمام خود را برای برگزار کلاس‌ها به صورت حضوری به کار گیریم. در صورتی که شرایط کرونا تداوم داشته باشد و امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود نداشته باشد، کلاس‌ها به صورت غیر حضوری تشکیل خواهند شد که در این صورت باید تدریس در فضای مجازی آسیب‌شناسی و نقاط قوت و ضعف آن برای ارتقا کیفیت آموزش بررسی شوند.

عسگری افزود: برای سال تحصیلی جدید باید مشکلات دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با جدیت پیگیری شوند. همچنین باید سازماندهی نیروها و تجهیز مدارس تا حد نیاز انجام شده و گزارش شوند.

در این جلسه مجید دویران رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان ضمن ارائه گزارش عملکرد گفت: آموزش و پرورش به شدت با کمبود نیرو مواجه است و نیاز به معلم دارد که باید مجوز‌های لازم برای جذب و بکارگیری نیروهای آماده به کار و حق‌التدریس صادر شوند.

دویران نداشتن دسترسی به اینترنت و تلفن هوشمند را از دلایل افت تحصیلی عنوان نمود و افزود: یکی از دلایل عمده افت تحصیلی در دو سال گذشته عدم دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت و تلفن هوشمند بوده است که از طریق کلاس‌های جبرانی مجازی نیز مرتفع نخواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: آموزش و پرورش برای تجهیز و نوسازی مدارس نیاز به همکاری سایر ارگان‌ها خصوصا شهرداری، اداره کل نوسازی، فرمانداری و غیره دارد. انتظار داریم همه‌ی ارگان‌های مرتبط برای رفع نیازهای آموزش و پرورش همکاری های لازم را ارائه کنند.

الیاس بیگدلی رئیس آموزش و پرورش ناحیه1 زنجان در این جلسه گفت: یکی از راهکارهای تأمین نیروی لازم برای کلاس‌ها استفاده از نیروهای جدیدالاستخدام است که هنوز نعیین تکلیف نشده‌اند. همینطور آموزش و پرورش می‌تواند از ظرفیت دانشجو معلمان به صورت حق‌التدریس استفاده کند.

بیگدلی در اشاره به فعالیت‌های تابستانی افزود: زنجان دبیرخانه کشوری فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی است. 85 پایگاه تابستانی در ناحیه1 و 86 پایگاه در ناحیه2 برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ایجاد شده‌اند. برنامه آموزش و پرورش بر این بود که در شرایط رنگ زرد کرونایی کلاس‌ها با تعداد کم به صورت حضوری برگزار شوند ولی در شرایط کنونی همه‌ی کلاس‌ها به صورت مجازی خواهند بود.

فیروز مهدی رئیس آموزش و پرورش منطقه زنجانرود در این جلسه گفت: ناحیه‌ی زنجانرود به طور جدی با مشکل اینترنت مواجه است به طوری که بعضی روستاها اصلا اینترنت ندارند. برای برقراری عدالت آموزشی بین دانش‌آموزان باید اینترنت مناطق روستایی از طریق مخابرات تأمین شوند.

وی افزود: توزیع تجهیزات آموزشی در منطقه‌ی زنجانرود برای تأمین نیاز این منطقه کافی نبوده است. برای سال تحصیلی جدید باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز مدارس و اداره این منطقه تأمین شوند.

در ادامه جلسه؛

1- اخذ مجوز برای برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش‌آموزان محروم از اینترنت و گوشی هوشمند

2- جذب نیروهای حق‌التدریس، استفاده از دانشجو معلمان و نیروهای بازنشسته برای خالی

3-افزایش 40 درصدی هزینه ثبت نام کلاس‌های جبرانی تابستان و کاهش 50 درصدی هزینه‌ی کلاس‌های جبرانی مجازی

مصوب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار