انجمن واردکنندگان تلفن همراه خبر داد:

در خرداد ماه 1.8 میلیون گوشی تلفن همراه فعال شد

تهران (پانا) - بیش از ١٧ میلیون دستگاه تلفن همراه در ١٢ ماه گذشته وارد کشور شده که یک میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه از این تعداد، در خردادماه امسال در شبکه فعال شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
در خرداد ماه 1.8 میلیون گوشی تلفن همراه فعال شد

به گزارش ایرنا، انجمن واردکنندگان تلفن‌همراه از واردات بیش از ١٧ میلیون و ۴٩ هزار دستگاه تلفن همراه به کشور در ١٢ ماه اخیر خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد دستگاه، اکنون ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه مصرف شده است.

به گفته این انجمن، پر تقاضاترین ماه طی ۱۲ ماه گذشته، خرداد ۱۴۰۰ است. در این ماه یک میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه در شبکه فعال شد.

شیوع کرونا نیاز افراد به سخت‌افزارهایی مانند تلفن همراه و کامپیوتر را افزایش داد. قیمت بالای گوشی تلفن همراه به دلیل عدم تخصیص ارز و بالا بودن قیمت ارز باعث بروز مشکلاتی در حوزه آموزش مجازی و دورکاری شد.

اما از حدود ٢ ماه قبل و با تخصیص ارز و کاهش محسوس قیمت دلار، اکنون شرایطی ایجاد شده تا در بازار تلفن همراه قیمت‌ها به اعداد منصفانه‌ای برسند. تا جایی که برخی از واردکنندگان برای جا نماندن از بازار رقابتی که ایجاد شده، تصمیم گرفته‌اند دامنه سود خود را از ۱۵ درصد به چیزی حدود ۳-۴ درصد برسانند تا گوشی‌های خود را به فروش برسانند و به تعهدات خود عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار