عذر خواهی مدیرعامل شرکت برق استان ایلام از عموم مردم

ایلام (پانا) - مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت خاموشی‌هایی که در کشور رخ می‌دهد نه باب میل ماست و نه امکان پاسخگویی و توجیه وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
عذر خواهی مدیرعامل  شرکت برق استان ایلام از عموم مردم

هادی شیرخانی افزود: برخی مدیران حاضرند چشم بگویند، ولی نظرات کارشناسی را نگویند. بنده بارها در جلسات مختلف بابت سیاسی کاری با مدیران مختلف درگیر شدم. به خاطر نظر کارشناسی برای تامین برق، بنده را خطاب کردند که شما مانع توسعه استان هستید. آرزو می کنم هر چه زودتر از این معرکه بگریزم و حداقل سلامت و آرامشم را بدست بیاورم. از آفت هایی که نظام مدیریتی ما به آن دچار شده است، این است که همه را راضی کنیم و جلسه محاکمات ما این روزها زیاد شده است.

مدیرعامل شرکت برق استان، امروز در جمع تولیدکنندگان استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از مدیران برگزار شد، به بیان مسائلی در خصوص صنعتگران و همچنین قطعی های گسترده برق در این روزها پرداخت.

شیرخانی در ابتدا بابت مضایقی که در این روزها بر مردم خوب استان تحمیل می شود، عذرخواهی کرد و سپس افزود: با اینکه همکاران من در صنعت برق و در بخش توزیع کمترین قصوری را از این بابت ندارند، خاموشی هایی که در کشور تجربه می شود نه باب میل ما است و نه امکان پاسخگویی وجود دارد.

وی بیان کرد: مستحضرید که صنعت برق کشور یک زنجیره سه حلقه ای است که حلقه اول آن تولید، حلقه دوم انتقال و فوق توزیع و حلقه آخر به نام توزیع است که در این بخش ما در خدمت شما هستیم و باید برقی به دست ما برسد که ما بتوانیم توزیع کنیم که متاسفانه بنابر دلایلی این وضعیت پیش آمده است.

مدیر عامل شرکت برق استان افزود: خیلی از فشارها را به ما تحمیل می کنند، ما هم باید در این مقطع و بعد از ۴۰ سال از انقلاب با هم شفاف صحبت کنیم. متاسفانه مدیران ضعیفی مثل من برای نگه داشتن صندلی شان، حاضریم دروغ بگوئیم و لاپوشانی کنیم، حاضریم چشم بگوئیم، ولی نظرات کارشناسی را نگوییم.

شیرخانی تصریح کرد: اقتصاد، سیاست و دستور نمی‌شناسد و الان ناکارآمدی را در کل ابعاد و بخش های کشور می بینیم.الان قیمت تمام شده یک کیلو وات برق برای ما ۱۵۰۰ تومان است، ولی ما با ۱۵۰ تومان داریم آن را تحویل می دهیم، ۹۰ درصد این قیمت کجا می‌خواهد جبران شود؟ نتیجه این است که ما نتوانستیم بخش تولید را سرمایه گذاری کنیم و بتوانیم به نیازها پاسخ دهیم، به ما تحمیل می شود که شما برای این موضوع از منابع خودتان خرج کنید، ما هم یک شرکت هستیم که اساسنامه دارد و بخش خصوصی و سهامی خاص است و باید به مجمع پاسخگو باشیم.

وی ابراز کرد: در انجام بعضی از نظرات کارشناسی شده ما خودمان بحرانها را برای خودمان درست کردیم و دنبال این هستیم که فقط یک مُسکِن تزریق کنیم و رد شویم، در یک مورد که دوستان شهرک صنعتی آمدند که ما می خواهیم برق فولاد آتنا را تامین کنیم، چکار کنیم؟ ما هم گفتیم ما برق نداریم، زیرساخت نداریم و باید پست احداث شود، که گفتند پست گران است و نمی شود، شما مانع تولید هستید، من در جلسه ای با استاندار وقت ایلام دچار چالش شدم و عرض کردم که آقای استاندار بنده به عنوان کارشناسی که نزدیک به ۳۰ سال است در این صنعت خدمت کردم، نظرم این است که این اقدام نه اقتصادی است و نه منطقی و نه شرعی. الان در همان شهرک با یک مدل غیراصولی، چندین میلیارد تومان هزینه شده‌است.
مدیرعامل برق استان تصریح کرد: متاسفانه در این برهه زمانی و مسائلی که ما داریم، فقط باید دنبال راضی کردن همه باشیم. یکی از آفت هایی که در نظام مدیریتی دچار آن شده ایم این است که همه را راضی کنیم، آن هم به هر قیمتی.
شیرخانی اظهار کرد: مدیران را گذاشته اند تا قانون را رعایت کنند، اگر بحث قانون است که ما قانونی رفتار کرده ایم، صنعتگرانی که اینجا هستند و اعتراض دارند که البته حق هم دارند، بگویند که ما کجا غیرقانونی برخورد کرده ایم؟

وی ادامه داد: اقتصادی که دستوری شود، نتیجه اش همین جلسات و وقت تلف کردنها و همین معضلاتی است که مشاهده می‌شود. استدعا دارم همه به دنبال عقلانیت برویم و علم را بپذیریم،
شیرخانی تاکید کرد: در تمام مدتی که من در خدمت مردم استان بودم، تلاش کردم که مشکل را حل کنیم، از این به بعد هم به عنوان کسی که علاقه مند به توسعه استان هستم، از هر کاری برای رفع مشکل صنعتگران استان دریغ نمی کنم، متاسفانه جلسه محاکمات ما این روزها زیاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار