کاشت موفق ۱۷ حلزون شنوایی در قطب درمانی شمال کشور

رشت ( پانا) - مرکز کاشت حلزون گیلان در کمتر از یک سال موفق به کاشت ۱۷ حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا و کم‌شنوا شد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کاشت موفق ۱۷ حلزون شنوایی در قطب درمانی شمال کشور

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در نشست با پزشکان مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کاشت حلزون و استقرار آن در استان با همت همه‌جانبه تحقق‌یافته، اظهار کرد: تجهیزات موردنیاز کاشت حلزون باید خریداری و در اختیار کادر درمان این مجموعه قرار گیرد.

ارسلان سالاری با قدردانی از تلاش‌های همه‌جانبه در جهت استقرار مرکز کاشت حلزون در گیلان و اقدامات درمانی و توان‌بخشی از سوی فعالان آن، افزود: نیروی انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات کاشت حلزون به‌ویژه در حوزه بازتوانی و به‌کارگیری نیروهای آموزش‌دیده و مجرب در این زمینه باید تأمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر همگرایی و تعاون در پیشبرد امور، گفت: همه باید در فضای هم‌دلی برای توسعه ارائه خدمات به مردم کمک کنند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچون گذشته پیشگام است.

توانمندی قطب کاشت حلزون شمال ایران به کشورهای حاشیه خزر‌ معرفی شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست با تأکید بر اینکه استمرار خدمات کاشت حلزون نیازمند حمایت و پشتیبانی است گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت ارتباطات جمعی، توانمندی قطب کاشت حلزون شمال کشور علاوه بر استان‌های هم‌جوار به کشورهای حاشیه دریای خزر هم معرفی شود.

انوش دهنادی مقدم بر آمادگی و تلاش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری‌ در راستای تأمین تجهیزات درمانی مورد نیاز کاشت حلزون مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین رشت تأکید کرد.

گیلان چهارمین قطب کاشت حلزون کشور است

مسؤول مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان هم در این نشست با بیان دستاوردهای این مرکز اظهار کرد: در کمتر از یک سال اخیر، ۱۷ مورد کاشت حلزون شنوایی به همت کادر این مرکز انجام‌شده که نتایج جراحی‌ها هم مثبت بوده است.

شادمان نعمتی با اشاره به برگزاری ۸۰۰ جلسه توان‌بخشی و شنوایی‌سنجی برای بیماران مرکز کاشت حلزون شنوایی در این مرکز افزود: هر کدام از جراحی‌های کاشت حلزون و اقدامات توان‌بخشی پس‌ازآن، بیش از یک میلیارد تومان در این مرکز دولتی، هزینه در پی دارد.

مسؤول مرکز کاشت حلزون شنوایی مرکز آموزشی درمانی امیرالمونین (ع) رشت با بیان اینکه گیلان چهارمین قطب کاشت حلزون کشور است و باید به استان‌های قطب نیز خدمات ارائه دهد، تصریح کرد: جراحی کاشت حلزون شنوایی یکی از پیشرفته ترین جراحی‌ها در علم پزشکی است که اعضای هیئت‌علمی دانشگاه به آن دست‌یافته‌اند و علاوه بر گیلانی ها به استان‌های هم‌جوار خدمات ارائه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار