تمام واحدهای نیروگاه نکا در مدار تولید برق قرار دارند

تهران (پانا) - مدیرعامل نیروگاه نکا با تکذیب خارج شدن دو واحد از چهار واحد بخار تولید برق این نیروگاه، گفت، در حال حاضر هر چهار واحد بخاری تولید برق این نیروگاه در مدار قرار دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تمام واحدهای نیروگاه نکا در مدار تولید برق قرار دارند

به گزارش وزارت نیرو، محسن نعمتی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از افزایش گرمای هوا، نیروگاه نکا با برطرف کردن هرگونه نواقص احتمالی با تمام توان با هدف گذر از پیک مصرف برق در حال تولید این انرژی است.
وی با بیان اینکه همواره خارج شدن واحدهای بخار بر اساس برنامه‌ریزی و با هدف تعمیرات اساسی و نیمه اساسی صورت می‌گیرد، افزود: ممکن است برخی از مواقع در اثر حوادث غیرمترقبه واحدی با نقص فنی از مدار خارج شود، اما تاکنون در سال جاری این مورد رخ نداده است.
نعمتی تصریح کرد: اگرچه حساسیت بسیار زیادی برای نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از چهار دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات وجود دارد، اما با تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار تولید قراردارند.
مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: معمولا واحدهای بخاری نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل واحد، مورد تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت عملیات تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند که این عملیات در زمان غیر پیک مصرف یعنی در پائیز و زمستان انجام می‌شود.
نعمتی با بیان این که تولید انرژی برق نیروگاه شهید سلیمی نکا طی سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است، بیان داشت: در فصل بهار امسال حدود دو میلیارد و ۷۱۶ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید شد که ۷۰ درصد آن در واحدهای بخاری و حدود ۳۰ درصد نیز مربوط به واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بوده است.
نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار