بحری‌زاده:

نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان از سال آینده اجرا می‌شود

سازمان دانش‌آموزی در پساکرونا سبک جدید آموزشی و فعالیتی خود را در قالب فعالیت‌های ترکیبی ارائه خواهد کرد

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی خبر داد سال تحصیلی آینده نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان رسماً اجرا خواهد شد و در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم در حال انجام است.  

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان از سال آینده اجرا می‌شود

اسماعیل بحری‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی طراحی و راه اندازی پروژه یکپارچه سازی سامانه‌های فناوری سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: ماموریت سازمان دانش‌آموزی زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است برای این منظور دانش‌آموز باید نقش آقرینی کند.

وی افزود: سال گذشته سازمان در ۳ حوزه فعالیتی مورد بازمهندسی قرار گرفت؛ تشکیلات پیشتازان در این بازمهندسی کاملا بومی شد و براساس سند تحول بنیادین تمام محتواهای آموزشی مورد بازنگری قرار گرفت.

بحری‌زاده همچنین عنوان کرد: سال تحصیلی آینده نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان رسماً اجرا خواهد شد و در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم در حال انجام است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: در حوزه مجلس دانش‌آموزی اکنون تشکیلات این مجلس در استان‌ها و شهرستان‌ها توسعه داده شده و هزار و ۱۱۱ مجلس دانش‌آموزی با مشارکت فکری قریب به ۲۸ هزار دانش‌آموز ماموریت بررسی و پیگیری مسائل دانش‌آموزی مدارس را با همکاری شورای دانش‌آموزی مدارس و با ارتباط موثر و مستقیم با با وزیر آموزش و پرورش انجام می‌دهند.

بحری‌زاده گفت: در حوزه خبرگزاری پانا که یکی از مهم ترین فلسفه‌های ایجاد آن تربیت دانش‌آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری بوده در سال گذشته بیش از ۹۲ هزار دانش‌‌آموز علاقه‌مند به آموزش حرفه خبرنگاری جذب و سازماندهی شدند و مطابق با برنامه زمانبندی شده تحت تعلیم ۲۶۰ مدرس کشوری آموزش دیده فرآیند آموزش مهارت‌های خبرنگاری را آغاز کردند که تاکنون ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار آموزش دیده و در حال فعالیت در خبرگزاری پانا هستند و طبق برنامه ریزی به عمل آمده این تعداد تا پایان سال 1400 به 60 هزار نفر خواهد رسید.

وی اعلام کرد: سازمان دانش‌آموزی در پساکرونا سبک جدید آموزشی و فعالیتی خود را در قالب فعالیت های ترکیبی ارائه خواهد کرد و از ظرفیت فعالیت‌های حضوری و مجازی استفاده می‌کند.

بحری‌زاده بر ضرورت ایجاد سامانه جامع یکپارچه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی سازمان تأکید کرد و با بیان اینکه به همین منظور یک کمیته راهبری و یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است، افزود: ایجاد این سامانه جامع نیازمند هماهنگی و همکاری‌های بخش‌های مختلف فنی، حقوقی و نظارتی مرتبط در وزارت آموزش و پرورش است و تشکیل این کمیته و کارگروه به همین منظور بوده و بسیار حائز اهمیت است.

سیدامیرحسین نتاج رییس اداره دانش‌آموزی و دانشجویی مرکز حراست نیز در این جلسه درباره فرایند یکپارچه سازی سامانه‌های سازمان دانش‌آموزی با تاکید براینکه بحث محتوای تولیدی این سامانه‌ها مهم است اظهار کرد: ماموریت و فعالیت سازمان دانش‌آموزی در حوزه تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم و ممتاز بوده است.

وی همچنین نکات و ملاحظات فنی را که در طراحی و اجرای پروژه یکپارچه سازی فناوری سازمان باید مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد.

سیدهادی دلبری، معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان بسیار گسترده است اظهار کرد: تهیه بسته تحولی و ماموریت‌های سازمان این نیاز را به وجود آورد سامانه‌هایی را به صورت یکپارچه و ملی طراحی کنیم.

دلبری بیان کرد: باید بخش‌های فناوری، حراست و حقوقی همراهی کنند تا بتوانیم سامانه جامعی داشته باشیم.

همچنین در این جلسه رضاوند نماینده اداره کل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشت که ضمن مهم شمردن موضوع توسعه زیر ساخت‌های فناوری، نکات فنی و حقوقی مرتبط با پروژه را مطرح و پیشنهاداتی را در این باره مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار