آموزش مجازی وبروز مشکلات حرکتی وجسمانی

کهریزک (پانا) - آموزش مجازی طولانی مدت موجب مشکلاتی مانند تنگی کانال نخاع در ناحیه گردن، ضعیف شدن چشم، دست درد و گردن درد در میان معلمان ودانش‌آموزان شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مجازی وبروز مشکلات حرکتی وجسمانی

محمدرضا افضلی نیا رئیس آموزش و پرورش کهریزک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: آموزش مجازی طولانی مدت موجب مشکلاتی مانند تنگی کانال نخاع در ناحیه گردن، ضعیف شدن چشم، دست درد و گردن درد در میان معلمان ودانش‌آموزان شده است.

او با بیان اینکه در دوران کرونا معلمان از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب به صورت مجازی در حال تدریس، توجیه و رفع اشکال درس دانش آموزان هستند، خاطرنشان کرد: برخلاف تصور مردم کار معلمان در این دوران چند برابر گذشته شده است.

افضلی نیا اضافه کرد: آموزش مجازی علاوه بر افزایش ساعت کاری معلمان موجب افت کیفیت آموزش در میان دانش‌آموزان نیز شده است چرا که بهترین نحوه آموزش، تدریس در سرکلاس درس و چهره به چهره است.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش مجازی برای تعطیلی‌های کوتاه مدت مانند ایام یخبندان و آلودگی هوا خوب است، افزود: دانش‌آموزانباید در فضای مدرسه قرار گیرند تا حس رقابت و نحوه برخورد در جامعه را از همسالان و معلمان خود فرا بگیرند.

افضلی نیا در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه زیر ساخت‌های لازم در آموزش و پرورش بخش کهریزک برای آموزش مجازی ایجاد شده است؛ تاکید کرد: از میان ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز این بخش در حدود ۴۰۰ نفر گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت در اختیار نداشتند که آن هم تا حد زیادی برطرف شد.

او خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بخش کهریزک با کمک بخشداری، شورای شهر، شهرداری و دهیاری‌ها در سال گذشته ۱۴۰ تبلت به صورت رایگان در میان خانواده‌های محروم توزیع کردند تا دانش‌آموزان از تحصیل جا نمانند.

این مسئول به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: معلمان علاوه بر آموزش مجازی ساعاتی را نیز در کلاس‌های درس حضور پیدا می کنند و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مشکلات دانش‌آموزان را رفع کنند.

افضلی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم و دوازدهم امسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد، افزود: تمامی حوزه‌های امتحانی در بخش کهریزک حوزه‌بندی شده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه پنج طرح عمرانی مدرسه‌سازی در بخش کهریزک در حال انجام است، گفت: دبیرستان دخترانه «شهدای دانشگاه شریف» ۶۰ متری شورآباد و دبستان ۶ کلاسه روستای عظیم آباد به نام «مینو مطلبی» هم اکنون داری پیشرفت ۹۰ درصدی هستند و مدرسه مسکن مهر کهریزک نیز در مرحله نازک کاری است.

افضلی ادامه داد: همچنین دبستان ۶ کلاسه در محله چهارباغ کهریزک در مرحله فنداسیون و یک دبیرستان ۹ کلاسه نیز در مرحله ساخت طبقات قرار دارد.

اداره آموزش و پرورش بخش کهریزک داری ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز است که یک سوم آن را دانش‌آموزان اتباع تشکیل دادند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار