تنش آبی 8 روستای شهرستان روانسر در کرمانشاه برطرف شد

تهران (پانا) - به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر کمبود آب و تنش آبی در هشت روستای منطقه «باشوکی» بخش مرکزی این شهرستان برطرف شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تنش آبی 8 روستای شهرستان روانسر در کرمانشاه برطرف شد

به گزارش وزارت نیرو، «غفار صالحی» افزود: با تجهیز و بازسازی چاه آب شرب مجتمع آبرسانی باشوکی و تقویت تجهیزات، میزان آبدهی چاه افزایش پیدا کرد و اکنون تنش آبی روستاهای این محور برطرف شده است.

وی ادامه داد: روستاهای سردم، قلاین، مهرگان، گرگیدر، بله زین، خراجیان، ده باوکه و کلاوه با حدود ۷۰۰ مشترک و جمعیتی بیش از ۲ هزار نفر از آب سالم و پایدار بهره‌مند هستند و قطعی آب این روستاها به پایان رسیده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر اضافه کرد: برای حل مشکل تنش آبی این روستاها، الکتروموتور، پمپ و ترانس هوایی چاه تامین کننده آب تعویض و ۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

صالحی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته چشمه‌های تامین آب روستاهای شهرستان روانسر با افت شدید مواجه شده و میزان آبدهی آنها ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: علت کمبود آب در منابع آبی شهرستان، کاهش ۳۸ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته بویژه کاهش چشمگیر بارش برف است.

وی یادآور شد: ۹۱ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی برخوردار بوده و آب شرب این روستاها از ۹ حلقه چاه و ۲۵ دهنه چشمه تامین می‌شود.

امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر ۶ هزار و ۲۵۰ مشترک روستایی دارد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار