خاوازی: بیابان‌زایی را نمی‌توان به تغییر دولت‌ها ‌پیوند زد

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت ‌پدیده بیابان‌زایی در کشور گفت این ‌پدیده را نمی‌توان به تغییر دولت‌ها و سمت‌ها ‌پیوند زد و لازم است برنامه مداوم و جامعی برای مقابله با بیابان‌زایی تدوین شود که در همه زمان‌ها مورد توجه باشد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
خاوازی: بیابان‌زایی را نمی‌توان به تغییر دولت‌ها ‌پیوند زد

به گزارش ایسنا، کاظم خاوازی در مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی، با اشاره به اهمیت ‌پدیده بیابان‌زایی در کشور، اظهار کرد: ‌بیابان‌زایی ‌پدیده‌ای است که باعث شده روز به زور ظرفیت تولید مواد غذایی در کشور کاهش ‌پیدا کند بنابراین برخورد و نگاه ما به سرزمین باید نگاه بیابانی باشد و حتی مناطق سبز را باید بیابان تصور کنیم تا از سرعت فراگیری بیابان در کشور جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: براساس اعلام رسمی سازمان جنگل‌ها و مراتع ۳۲ میلیون هکتار بیابان در کشور وجود دارد که به بیان دیگری معادل با بیش از دو برابر ظرفیتی است که برای تولید غذا در کشور در اختیار داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ‌بیایان‌زایی ‌پدیده‌ای خاموش و هوشمند و ساختار آن همانند ویروس است، اظهار کرد: بخش قابل ملاحظه‌ای از اکوسیستم‌های کشور را مناطق بیابانی در برگرفته‌اند و یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که در این زمینه داریم این است که انسان خود و نقش خود را در درون این اکوسیستم در نظر نمی‌گیرد و خود را جدای از این فرایند می‌داند.

وی تصریح کرد: لازم است برنامه‌ای هوشمند، ‌پایدار، مداوم و ‌پیوسته‌ برای مقابله با بیابان‌زایی داشته باشیم چراکه نمی‌توان این ‌پدیده را با تغییر دولت‌ها و تغییر سمت‌ها پیوند زد و لازم است برنامه‌ای مداوم و جامع برای تمام دولت‌ها و زمان‌ها در این زمینه وجود داشته باشد.

خاوازی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیابان‌زایی اهمیت زیادی دارد، گفت: اگر قرار باشد سرعت ایجاد این پدیده، انتشار و رخداد آن را کنترل کنیم، هرچقدر انرژی بگذاریم، این امکان وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار