دادستان میانه؛

توهین و سرقت، رتبه های اول ارتکاب جرائم در میانه

میانه (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در نشستی با خبرنگاران گزارشی از عملکرد یکساله حوزه قضائی شهرستان ارائه داد و گفت دستگاه قضایی وظیفه خطیری در جامعه برعهده دارد و برنامه های این دستگاه در راستای جلب رضایتمندی مردم است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
توهین و سرقت، رتبه های اول ارتکاب جرائم در میانه

محمود محمودیان، با اشاره به آمار جرایم در شهرستان، توهین و سرقت را از رتبه های اول ارتکاب جرائم در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: مشکلات فرهنگی از مهمترین علل بروز جرائم است که باید مسائل فرهنگی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اصلاح شود.

دادستان عمومی و انقلاب میانه از رسیدگی به بیش از 54 هزار پرونده قضایی طی یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: در زمینه صدور سند رسمی برای پنج هکتار از اراضی اوقاف اقدام شد و در کل شهرستان نیز برای بیش از 500 هکتار از بستر رودخانه، برای انجام تصرفات سند صادر کرده ایم.

این مقام قضائی شهرستان به وصول ۴۰۳ میلیارد ریال اجرائیات معوقه بانکی توسط اجرائیه های اداره ثبت اشاره کرد و گفت: این اجراییات برای کارگاه هایی صادر شد که قصد تولید نداشته و رها شده بودند و در زمینه کاهش مجازات حبس نیز مجازات های جایگزین در شهرستان صورت گرفته است که در سال گذشته 990 مورد از این مجازات ها به صورت مجازات جایگزین اقدام شده است.

محمودیان با اشاره به آمار بالای طلاق در شهرستان گفت: در زمینه پرونده های طلاق در سال گذشته به 857 فقره طلاق رسیدگی شده است که 373 مورد از آن توافقی و 372 فقره به درخواست زوجه و 92 فقره به درخواست زوج بوده است.

دادستان در ادامه به اقدامات انجمن حمایت از زندانیان و کمک های مالی خیرین در حمایت از این انجمن اشاره کرد و گفت: 34 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد توسط این انجمن آزاد شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار