سید محمد علوی در گفتگو با پانا

تیم‌های صنعتی نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود؛ حرف غیر فوتبالی است

نکونام مربی بزرگی است و هدف بزرگی دارد/فولاد آرام آرام دنبال کسب سهمیه است

تهران (پانا) - سرپرست تیم فولاد خوزستان از تلاش این تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۹۶۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تیم‌های صنعتی نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود؛ حرف غیر فوتبالی است

سید محمد علوی در گفت‌وگو با پانا درباره روند سینوسی فولادخوزستان در نتیجه‌گیری اظهار داشت: «تیم ما شرایط ویژه‌ای دارد. بازی‌های پشت سرهم و فشردگی رقابت‌ها باعث شده نتوانیم آن طور که باید ریکاوری کنیم. خیلی از بازیکنان خود را به دلایل مختلف از مصدومیت و محرومیت گرفته تا کرونا در اختیار نداشتیم. وقفه لیگ هم باعث شد کمی از شرایط دور شویم. اما کادر فنی ما و مجموعه مدیریتی باشگاه تمام تلاش خود را می‌کنند تا با همه مشکلات بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. در کنار همه این مسائل، گرمای هوای اهواز واقعا اذیت می‌کند و ما مجبوریم در این شرایط تمرین و بازی کنیم. مجبوریم بخاطر خیلی از مسائل و تقسیم نیروی بازیکنان، برای هر بازی ترکیبی مناسب و متفاوت روانه میدان کنیم. »

وی در خصوص بازی درخشان فولادی‌ها مقابل سپاهان که باعث صدرنشینی پرسپولیس شد، افزود: « ما می‌دانستیم از بازی با سپاهان چه می‌خواهیم. بازی خیلی خوبی ارائه دادیم. دو نیمه متفاوت داشتیم. نیمه اول توپ و میدان در اختیار حریف بود اما موقعیت‌های گل ما بیشتر و بهتر از آنها بود. می‌توانستیم در یکی دو صحنه به گل برسیم اما شانس با ما یار نبود. در نیمه دوم می‌دانستیم در شرایط آب و هوایی اهواز سپاهانی‌ها کم می‌آورند. به همین دلیل تلاش کردیم با فشار روی یک سوم دفاعی حریف و با پرس به گل برسیم. در این کار موفق هم بودیم و موقعیت‌هایی داشتیم اما بازهم بدشانس بودیم. مهمترین صحنه بازی را هم کولیبالی در دقایق آخر به تیر زد تا نتوانیم در روزی که شایسته برد بودیم، به 3 امتیاز برسیم. البته که نباید فراموش کرد، سپاهان از لحاظ مهره‌ای و کیفیت بازی جزو بهترین تیم‌های لیگ برتر است. بچه‌های ما با همه تفاسیر خیلی چیزها را ثابت کردند و نشان دادند چه توانایی‌هایی دارند. »

سرپرست تیم فولادخوزستان تصریح کرد: « ما تیمی هستیم که مثل سال قبل آرام آرام دنبال نتایج خوب هستیم تا بتوانیم سهمیه را کسب کنیم. هواداران ما صبور باشند قطعا می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. دیدید که این قدر خوب سپاهان را رصد کرده بودیم که می‌دانستیم آنها دقیقا چطور بازی می‌کنند. اصلا اجازه موقعیت‌سازی به آنها را ندادیم. اگر شانس با ما یار بود قطعا برد خیلی خوبی می‌آوردیم. با اینکه بازیکنان ما در اوج خستگی و مصدومیت قرار دارند و دست مربیان ما بسته است، اما واقعا بچه‌ها از جان مایه گذاشتند. داور بازی البته واقعا در برخی صحنه‌ها بازیکنان ما را عصبی کرد. مثلا در صحنه‌ای که موقعیت گل ساسان انصاری را دروازه‌بان سپاهان به کرنر فرستاد، دیگر نیازی به هیچ ابزاری نبود اما داور به راحتی کرنر را اوت اعلام کرد. دقیقا در همان صحنه وقتی بازیکنان ما اعتراض کردند، داور چند کارت پشت سر هم به بازیکنان ما داد که باعث محرومیت بازیکن ما شد. داور باید بداند که این بازی استرس زیادی دارد و باید مدیریت می‌کرد. البته به جز اینکه کارتهای اضافه داد، قضاوت خوبی داشت. »

سیدمحمد علوی در خصوص اینکه آیا تیم‌های صنعتی نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود؟ گفت: « ببخشید این حرف‌ها غیرفوتبالی و خیلی چرت است که متاسفانه در فضای مجازی برخی‌ها به آن دامن می‌زنند. ما دنبال سهمیه هستیم و دیدید که تیم ما با قدرت مقابل سپاهان قرار گرفت و می‌خواست 3 امتیاز را بگیرد. مربیان ما همه جوان و جویای نام هستند. نکونام و نویدکیا شخصیتی شناخته شده هستند که دنبال فوتبال بازی کردن هستند. تیم‌هایشان فنی بازی می‌کند و دنبال فوتبال بازی کردن هستند. آنها دنبال هدف‌های بزرگی در فوتبال هستند. ما کاری به نتایج تیم‌های دیگر نداریم. برای خودمان و سرنوشتمان بازی می‌کنیم. حفظ کردن بدن بازیکنان در این شرایط آب و هوایی و وقفه‌های کشنده لیگ و همچنین فشردگی بازی‌ها، خیلی کار دشواری است. اما کادر فنی ما توانسته این قدر این موضوع را خوب مدیریت کند که در این شرایط شرجی بازیکنان ما تا ثانیه‌های آخر دنبال برد مقابل تیم قدرتمند سپاهان هستند. در کنار این کادر خوب، مجموعه مدیریتی باشگاه هم حمایت قاطع می‌کند. فولاد ثابت کرده شکل خوبی گرفته و دنبال اهداف بزرگی است. »

وی ادامه داد: « فولاد یکی از مدعیان اصلی و جدی کسب سهمیه آسیاست. ما جام حذفی را هم داریم که می خواهیم در آنجا هم به خواسته خود برسیم. حساب ویژه‌ای روی بازی های حذفی کردیم و شک نکنید آنجا هم با قدرت پیش می‌رویم. ما طوری بازی می‌کنیم که در حد نام فولاد باشد. اصلا هم قول کسب سهمیه نمی‌دهم چون فوتبال است و هزار اتفاق، جذابیت فوتبال هم به همین غیر قابل پیش بینی بودنش است. اما تیم ما شخصیت خیلی خوبی پیدا کرده است. ما تیم قابل احترامی هستیم و باید به ما احترام بگذارند. هر تیمی به اهواز می‌آید واقعا اذیت می‌شود و نمی‌تواند به راحتی ما را شکست دهد. تیم ما در خانه مدت‌هاست به تیمی نباخته و این اعتماد به نفس بازیکنان ما را می‌رساند. این طور نیست که تیم ها بیایند اهواز و راحت با امتیاز برگردند.»

سرپرست فولاد خوزستان گفت: « هوادارانی داریم که ای کاش الان می ‌توانستند در این مقطع از فصل به ورزشگاه بیایند و تیمشان را تشویق کنند. آنها در فضای مجازی به تیم قوت قلب و اعتمادبه نفس می‌دهند تا باقدرت پیش برویم. هر دو جام برای ما در اولویت هستند. در فوتبال برای خودمان اولویت‌بندی نکردیم. هر دو جام در جای خود برای ما اهمیت دارند. البته رسیدن به سهمیه آسیا از طریق جام حذفی راه میانبر است اما در بازی‌های حذفی هر اتفاقی ممکن است بیافتد و جای جبران ندارید. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار