فرصت‌های گالری‌گردی در دومین جمعه تابستانی 1400

تهران (پانا)- در دومین جمعه تابستان 1400 شاهد افتتاح چندین نمایشگاه هنری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم. همچنین تعدادی از نمایشگاه‌های پیشین نیز هنوز ادامه دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌های گالری‌گردی در دومین جمعه تابستانی 1400

گالری‌گردی از جمله عادت‌های فرهنگی هنری است که هنردوستان را برای تماشای هنر به گالری‌ها می‌کشاند، البته با پاندمی کووید19 این جریان فرهنگی هنری نیز همچون سینما و تئاتر رفتن، کمی به حاشیه کشیده شد اما گالری‌های آنلاین راه‌اندازی شدند تا تنور هنرهای تجسمی همچنان داغ بماند. اکثر افتتاحیه‌ نمایشگاه‌ها در گالری‌ها را در روز جمعه شاهد هستیم و دومین جمعه تیرماه و تابستانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و فرصت هایی برای گالری رفتن در پایتخت وجود دارد که تعدادی از آنها را در ادامه برمی‌شمریم.

دومین سالانه نمایشگاه کاربردی‌های معناگرا با نمایش آثار سرامیک که روز جمعه ۴ تیر ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد، تا 15 تیرماه در تمامی گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

همچنین نمایشگاه‌ «نهان‌ بر عیان» شامل مهندسی تصویر در نگارگری ایران و نمایشگاه «پرسونا» که شامل تعدادی از آثار اندی وارهول هنرمند آمریکایی است، به کیوریتوری شهریار حاتمی و امیر راد در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه نقاشی هنرمندان پیشکسوت با عنوان «هر دم از این باغ» به کیوریتوری شایان شعبان جمعه ۱۱ تیرماه در گالری جاوید به نشانی خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک افتتاح می‌شود.

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های پارسوا مهتاش با عنوان «اسباب کشی یک سه گانه» جمعه ۱۱ تیرماه در گالری پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاه گروهی «ویدئو به تفصیل» شامل منتخب ویدیوهای مجموعه‌ موزه هنر مدرن پاریس با همکاری موزه هنر مدرن پاریس است، از جمعه 11 تیرماه در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک 6 گشایش می‌یابد.

نمایشگاه انفرادی اوژن زرگرباشی با عنوان «اگر آنی» جمعه 11 تیرماه ساعت 13 در گالری زیرزمین دستان واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاه انفرادی حجم‌های فهیمه حیدری با عنوان «تناسب و تباین» جمعه این هفته در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 افتتاح می‌شود.

نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی با عنوان «انسان سال صفر» نیز در دومین آدینه تیرماه در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی،کوچه امیر نوری، پلاک 19 گشایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار