تنبلی چشم یکی از علل اصلی کم‌بینایی و نابینایی است

تبریز( پانا )- برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی همزمان با سایر استان‌ها در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تنبلی چشم یکی از علل اصلی کم‌بینایی و نابینایی است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه این برنامه بیش از ۲۵ سال است که در دست اجراست دیگر نمی‌توان آن‌را یک طرح بیان کرد، بلکه تبدیل به یک برنامه شده است.
وی افزود: تنبلی چشم یکی از علل اصلی کم بینایی و نابینایی است که این ضعف با توجه به آمار در کشور ما کمتر نسبت به دیگر کشورهاست. این ضعف در ظاهر کم ولی اثری به مرور دارد.
فرگل صحاف بیان کرد: سن ۳ تا ۶ سالگی، دوران طلایی برای پیشگیری از اختلالات بینایی نامیده می شود که اگر ضعفی در این دوران شناسایی شود با بستن چشم سالم، استفاده از عینک و ... رفع می‌شود.
وی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی ۲۱۰پایگاه سنجش بینایی وجود دارد که در این پایگاه اقدامات لازم جهت پیشگیری از اختلالات بینایی نونهالان عزیز انجام می‌شود.
صحاف با توجه به آمار سنجش سال ۹۹ افزود: با غربالی که در سال ۹۹ انجام شد ۴/۸ درصد بچه ها به اکتومتریس ارجاع داده شدند.
وی در پایان اشاره کرد: تعرفه این غربال ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما برای عزیزانی که بضاعت مالی ندارند تحت حمایت بهزیستی غربال برای آنها بصورت رایگان انجام می‌گیرد.
معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه گفت: این برنامه برای ۲۶ امین سال در حال اجراست و یکی از موثرترین برنامه های سلامت محور است و شاهد عینی این قضیه کمترشدن تعداد دانش آموزان کم بیناست.
وی افزود: موفقیت این برنامه مرهون شراکت اجتماعی است و با عنایت الهی این مجموعه منسجم با مشارکت همگانی به موفقیت رسیده است.
سوسن محسنی ادامه داد: این برنامه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام می شود و به خانواده های عزیز اطمینان خاطر داده می شود تا با خیالی آسوده فرزندان خود را برای غربال به پایگاه های سنجش بیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار