جذب بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان پایه نهم شهرستان ورامین در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش

ورامین(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ورامین در جلسه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از جذب نزدیک به نیمی از دانش‌آموزان پایه نهم مدارس ورامین، در توسعه متوازن رشته ای، جذب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جذب بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان پایه نهم  شهرستان ورامین در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، علی اکبر فراتی، معاون آموزش متوسطه در جلسه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم اعلام کرد: به استناد هدف عملیاتی مطروح در فصل ششم سند تحول بنیادین و توجه به زیر نظام شانزدهم، مبنی بر تنوع بخشی در ارائه خدمات آموزشی و فرصت‌های تربیتی متناسب با مصالح جامعه، نیازها و علایق دانش‌آموزان در راستای شکوفایی استعدادهای آنها، سعی بر آن شده است از طریق توزیع متوازن رشته‌ای، دانش‌آموزان به سمت کارآفرینی سوق داده شوند تا بعد از اتمام تحصیل با خوداشتغالی بتوانند جذب بازار کار شوند.

امیر محمدی، مدیر آموزش و پرورش ورامین نیز در این جلسه تصریح کرد: هدف از گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش این است که ما در چشم انداز آموزش و پرورش به دنبال پرورش تربیت یافتگانی هستیم که دارای حداقل یک مهارت مفید برای تامین معاش حلال باشند، به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام رسمی تعلیم و تربیت در هر مرحله، توانایی تامین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشند.

او در ادامه از مشاوران، مربیان و اولیاء دانش‌آموزان خواست در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به دور از تعصب، به علایق، استعدادها و نیازهای شغلی جامعه دقت لازم را داشته باشند.

کارشناس مسئول مشاور اداره آموزش و پرورش ورامین نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که با اشاره به نقش ارزشمند مشاوران در هدایت صحیح تحصیلی بیان کرد: مشاوران از هرگونه تحمیل در هدایت تحصیلی خودداری می‌کنند و با درنظرگرفتن میزان برخورداری دانش‌آموزان از فاکتورهای فردی موثر بر موفقیت، آنها را به سمت رشته مناسب خدشان هدایت میکنند.

او عنوان کرد: در راستای تامین آرامش خاطر اولیا و دانش‌آموزان در ایام ثبت نام، تیم‌های تخصصی هدایت تحصیلی متشکل از مشاوران و کارشناسان فنی حرفه‌ای و کاردانش در اداره آموزش و پرورش ورامین مستقر است و اولیاء می‌توانند در خصوص انتخاب رشته تحصیلی پایه دهم فرزندانشان از آنها کمک بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار