ضرورت ترویج و تقویت رشته‌های فنی-مهارتی و حرکت در مسیر آزمون‌های عملی

ایلام (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان ایوان غرب گفت بر اساس سند تحول بنیادین در سال‌های آینده هر دانش‌آموز بایستی حداقل یک حرفه را فرا بگیرد و به عبارتی هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی و مهارتی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ترویج و تقویت رشته‌های فنی-مهارتی و حرکت در مسیر آزمون‌های عملی

شهسوار رستمی، در خصوص اقدامات لازم جهت معرفی رشته های مهارتی و فنی و ترغیب دانش‌آموزان به آن بیان کرد: معمولاً همه ساله از طریق مشاورین مدارس اقداماتی در مبحث تعیین رشته و راهنمایی جهت بهترین انتخاب و مهارت انجام می گیرد و تبلیغات لازم در این زمینه هم از طریق هماهنگی با صدا و سیما، آموزش و پرورش استان و مشاورین شهرستان صورت می‌گیرد.
رستمی افزود: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش در ۱۰ سال آینده هر دانش آموز بایستی حداقل یک حرفه داشته باشد و بتواند در بازار کار و در مسیر اشتغال به خوبی عمل کند.
وی ادامه داد: متاسفانه در این زمینه اولیای دانش آموزان، گاه بیشتر بچه های خود را به سمت رشته‌های دیگر که فنی نیستند سوق می‌دهند که بعضاً موفق هم نیستند.

رییس شورای عالی آموزش و پرورش ایوان در جواب پرسشی دیگر در مورد دوگانه تدریس مجازی دروس و حضوری بودن آزمون ها بویژه در بین رشته های عملی نیز عنوان کرد: در اصل تفکر این است که دانش آموز همانطور که آموزش دیده به همان شیوه نیز آزمون دهد و این مورد در رشته های فنی- مهارتی بسیار بااهمیت است و با توجه به اینکه این امر به مناطق تفویض اختیار شده است، اداره شهرستان با همفکری مدارس منطقه و بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی تدابیر لازم اندیشیده شده و قرار است در سالن های امتحانات و نمازخانه ها، آزمون ها به صورت حضوری برگزار شود.

البته از دیگر علل برگزاری حضوری امتحانات، شاید وجود تناقض و تفاوت عمیق در نمرات اخذ شده دانش آموزان در آزمون‌های مجازی با میزان یادگیری و کیفیت آموخته های آنهاست که امید است با رهایی از شرایط کرونایی برنامه های عملی مرتبط با دانش آموز بیش از پیش اجرایی شود.

تهیه خبر : فاطیما شفیعی و پانیذ حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار